در راستای اصلاح الگوی مصرف آب جشنواره 'نخستین واژه، آب: در دبستان حضرت هاجر (س) شهرستان روانسر برگزار شد.
کد خبر: ۳۴۰۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷ 07 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، امام جمعه روانسر در این جشنواره گفت: آب اساسی ترین و حیاتی ترین نیاز انسان ها است و مدیریت بهینه و صرفه جویی در مصرف آن بسیار مهم و ضروری است.
ماموستا ملا عبدالله غفوری افزود: با توجه به کمبود بارش ها و نزولات آسمانی و از سوی دیگر مصرف زیاد در بخش های مختلف، صرفه جویی در استفاده از منابع آبی، حیاتی و انکارناپذیر است.
وی بر لزوم نهادینه کردن فرهنگ صرفه‌جویی در تمامی امورات زندگی تاکید و خاطرنشان کرد: اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی به منظور ترویج فرهنگ استفاده صحیح از آب به یک ضرورت تبدیل شده و همکاری تمامی دستگاهها در این راستا لازم و ضروری است.
امام جمعه روانسر با اشاره به تاکید آیات متعدد قرآن کریم در خصوص اهمیت آب، زندگی انسانها و تمام موجودات را وابسته به وجود آن دانست و افزود: با صرفه جویی در مصرف آب، آن را برای آیندگان حفظ کنیم.
فرماندار روانسر نیز گفت: با توجه به این که نخستین واژه فراگیری هر دانش‌آموز واژه آب است و با عنایت به جایگاه ویژه آب و وضعیت بحرانی این نعمت الهی در کشور، نهادینه کردن مصرف درست آب در بین دانش‌آموزان می تواند گام اساسی در راستای کاهش مصرف آب در کشور باشد.
حسین ویسمرادی اضافه کرد: آب عنصر مهم و ضروری در تمام ارکان زندگی است که باید مصرف بهینه و مناسب آن از سنین پایین فرهنگ سازی شود.
وی تصریح کرد: فرهنگ‌ سازی در مصرف آب و ضرورت مصرف بهینه موضوع بسیار مهمی است که باید از مدارس آغاز شود و آموزش نسل نوجوان به ویژه در مقاطع ابتدایی و استمرار این حرکتها می تواند نتایج موثر و ماندگاری را در آینده داشته باشد.
در پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره که در مسابقات نقاشی و مقاله نویسی شرکت کرده بودند تقدیر شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار