مدیر جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: امسال بیش از 40 هزار مترمربع از سطح گلخانه های این شهرستان به کشت محصولات گلخانه ای خارج از فصل اختصاص می یابد.
کد خبر: ۳۴۰۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲ 07 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،مراد محمودیان روز چهارشنبه افزود: از این میزان 20 هزار مترمربع مربوط به مجتمع شهید دکامی زاده و بقیه نیز مربوط به خارج از این مجتمع است. 
وی اظهار کرد: در گلخانه های قصرشیرین محصولات خارج از فصل شامل فلفل، خیار، گوجه فرنگی و توت فرنگی کشت می شود. 
وی گفت: هم اکنون در یک هزار مترمربع از گلخانه های مجتمع شهید دکامی زاده و در 700 مترمربع گلخانه روستای سید خلیل برداشت خیار آغاز شده است که پیش بینی می شود 17 تن از این محصول برداشت شود. 
وی ادامه داد: در مجموع عملکرد تولید محصول خارج از فصل محصولات گلخانه ها به ازای هر یک هزار مترمربع سطح زیرکشت، 10 تن محصول برداشت می شود که با توجه به این میزان ، پیش بینی می شود در مجموع 400 تن محصولات مختلف گلخانه ای در قصرشیرین برداشت شود.
مدیرجهاد کشاورزی قصرشیرین با بیان اینکه هم اکنون مجتمع شهید دکامی زاده این شهرستان دارای 40 واحد گلخانه ای است، افزود: هر واحد یک هکتار مساحت دارد که بین 2تا پنج هزار متر مربع آن به عنوان سطح مفید استفاده می شود. 
محمودیان، نداشتن گاز و همچنین کمبود آب را از جمله مشکل گلخانه داران قصرشیرین بیان کرد و گفت: در صورت گاز رسانی به گلخانه ها و همچنین تامین آب از طریق سد شهدای گمنام، سطح گلخانه های شهرستان به طور 100 درصد زیرکشت محصولات گلخانه ای خواهد رفت. 
وی اضافه کرد که شهرستان قصرشیرین از لحاظ سطح زیرکشت و تولید محصولات گلخانه ای و سبزی و صیفی جات، شرایط مطلوبی دارد که استفاده از این ظرفیت می تواند رونق بخش کشاورزی را به دنبال داشته باشد. 
وی افزود: قصرشیرین با داشتن 186 کیلومتر مرز با عراق و وجود 2 مرز رسمی و فعال خسروی و پرویزخان، از ظرفیت بسیار مناسبی برای صادرات محصولات با کیفیت گلخانه ای برخوردار است و شرط تحقق این مهم حمایت بیش از پیش دولتمردان است.
وی از انجام مکاتبه و پیگیری لازم برای رفع مشکلات گلخانه داران قصرشیرین از طریق سازمان جهاد کشاورزی و فرمانداری خبرداد و گفت: نیازمند حمایت مسوولان برای رفع مشکل فعالان بخش کشاورزی هستیم. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار