معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه خبر داد:
معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه، از کاهش 90 درصدی بارش ها در سال زراعی جاری نسبت به مدت مشابه قبل و 74 درصدی نسبت به دوره بلندمدت خبر داد.
کد خبر: ۳۴۰۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 07 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،علی محمد زورآوند روز چهارشنبه اظهار کرد: در حالی میانگین بارش های امسال استان از ابتدای مهر تا 17 آذر امسال به حدود 30 میلیمتر رسیده که در مدت مشابه قبل این رقم 295 میلی متر بود.
وی افزود: در شهر کرمانشاه نیز با کاهش شدید بارندگی طی سال زراعی جاری مواجه شده ایم به گونه ای که با احتساب 9 میلی متر بارش، شاهد کاهش 95 درصدی بارندگی ها نسبت به مدت مشابه سال قبل و 90 درصدی نسبت به دوره بلند مدت بوده ایم.
زورآوند همچنین به سامانه بارشی اخیر استان نیز اشاره کرد و گفت: میانگین بارش های این سامانه در سطح استان به یک میلیمتر رسید.
معاون اداره کل هواشناسی کرمانشاه با بیان اینکه بیشترین بارش از سرارود به میزان 6 میلی متر گزارش شد، افزود: در شهر کرمانشاه نیز شاهد بارش سه میلی متری باران بودیم.
وی همچنین به ادامه یافتن کاهش دمای هوا اشاره و اظهار کرد: سرمای هوا تا سه شنبه آینده (23 آذر) ادامه پیدا می کند و پیش بینی می شود دمای روزانه و شبانه بین دو تا سه درجه تا پایان هفته سردتر از امروز شود.
زورآوند گفت: پنجشنبه شب با ورود سامانه کم دامنه بارشی و سرد به جو استان، احتمال بارش برف در شهرستان های سنقر و کلیایی و کنگاور وجود خواهد داشت.
معاون اداره کل هواشناسی استان اظهار کرد: دمای هوای امروز شهر کرمانشاه در گرمترین ساعت به 10 درجه و امشب نیز در سردترین حالت به 6 درجه زیر صفر می رسد.
وی در پایان گفت: امشب شهرستان کنگاور با هشت درجه زیر صفر سردترین نقطه استان خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار