مدیرکل مخابرات کرمانشاه:
مدیرکل مخابرات استان کرمانشاه گفت: با افزایش و توسعه تجهیزات مخابراتی، مشکل حوزه فناوری و ارتباطات شهرستان سرپل ذهاب تا پایان امسال برطرف می شود.
کد خبر: ۳۴۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 07 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، مصیب قبادیانی روز چهارشنبه در جلسه رسیدگی به مشکلات حوزه مخابراتی شهرستان سرپل ذهاب، افزود: این شهرستان دارای 18 سایت تلفن همراه است که 9 سایت آن تلفن شهری و 9 سایت نیز جاده ای است.
وی اظهار کرد: تا پایان امسال همه این سایت ها فن آوری به روز تجهیز می شوند تا در ارتقای کیفیت و پوشش تلفن همراه در شهرستان موثر باشد.
مدیرکل مخابرات استان کرمانشاه اظهارداشت: ارتقای شبکه های اینترنت موجود به نسل های بالاتر نیز از دیگر برنامه های در دست اقدام است که تاپایان امسال این مهم محقق می شود.
قبادیانی با بیان این که هم اکنون چهار سایت تلفن همراه نسل 3 در سرپل ذهاب فعال است، ادامه داد: با راه اندازی 14 سایت دیگر، شمار سایت های این شهرستان تا پایان سال 95 به 18 سایت اینترنت همراه نسل 3 و 4 افزایش می یابد.
وی ادامه داد: اجرای طرح هم کد سازی با توجه به تصمیم دولت در استان کرمانشاه نیز اجرا شد که با وجود کاهش درآمد مخابرات بازهم این طرح مورد موافقت مخابرات که یک بنگاه اقتصادی است، قرار گرفت.
این مقام مسوول، اجرای طرح هم کد سازی استان ها را سبب کاهش درآمدهای مخابرات ذکر کرد و گفت: با اجرای این طرح بسیاری از طرح های توسعه مخابراتی که نیازمند سرمایه گذاری است، با مشکل مواجه شده اند و بر همین اساس دولت تصمیم گرفت در بخش مکالمه های شهری افزایش تعرفه صورت گیرد.
قبادیانی ادامه داد: این افزایش تعرفه در بخش مکالمه های شهری که تنها 10 درصد مکالمه های مردم را تشکیل می دهد صورت گرفته است که براین اساس نرخ مکالمه از 30 به 40 ریال برابر با سه درصد افزایش یافته است.
وی همچنین در رابطه با مشکل ظرفیت روستاهای شهرستان برای اینترنت خانگی نیز گفت: در سرپل ذهاب 12 مرکز کم ظرفیت روستایی وجود دارد که با توجه به نصب تجهیزات اینترنت ای دی سی ال (adsl) در این روستاها، امکان توسعه آن با توجه به تقاضای مردم وجود دارد.
وی افزود: در سطح کشور هم اکنون پنج هزار طرح توسعه جدید مراکز اینترنت روستایی در سال جاری در دستور کار است که در این طرح چند روستای سرپل ذهاب نیز از مزایای آن بهره مند می شوند.
فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: توسعه ارتباطات از محورهای مهم توسعه در هر جامعه ای است که باید دراین شهرستان اجرایی شود.
جهانبخش حیدری افزود: شهرستان سرپل ذهاب در حوزه مباحث آی تی و ارتباطی (فناوری و ارتباطات) مشکلاتی دارد که با حضور مدیر کل مخابرات استان کرمانشاه برای رفع آنها تصمیم های مهمی اتخاذ شد.
وی گفت: مشکل آنتن دهی تلفن همراه در برخی از نقاط شهرستان، اینترنت همراه و همچنین مشکلات مربوط به تلفن ثابت شهرک صنعتی ، بخشی از مشکلات سرپل ذهاب است که تا پایان سال جاری با افزایش و توسعه تجهیزات ارتباطی ، این معضل رفع خواهد شد.
حیدری ادامه داد: مشکل رومینگ در مناطق مرزی شهرستان، راه اندازی تلفن ثابت در شهرک مشاغل آلاینده و رفع مشکل آنتن دهی در راه های ارتباطی از دیگر مواردی است که باعث مشکل برای مردم این منطقه شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار