مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی کرمانشاه
مدیرعامل آتش‌نشانی شهر کرمانشاه گفت: ۱۲۸ عملیات امداد و نجات آبان ماه امسال در کرمانشاه انجام شده است.
کد خبر: ۳۴۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۷ 07 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از تسنیم،حجت‌الله جهانبخشی با اشاره به انجام 75 عملیات در حوزه اطفای حریق اظهار داشت: در مجموع در آبان ماه امسال 128 عملیات امداد و نجات در حوزه‌های مختلف توسط مأموران آتش نشانی انجام شده است.

مدیرعامل آتش‌نشانی شهر کرمانشاه دلیل وقوع اکثر حوادث را سهل انگاری و بی‌احتیاطی شهروندان دانست و گفت: در آبان ماه امسال 75 مورد عملیات آتشنشانی توسط مأموران این سازمان انجام شده که برخورد خودرو به تیرک‌های برق از عوامل اصلی این حوادث بود.

جهانبخشی عملیاتهای امداد و نجات را نیز در این مدت 53 مورد عنوان کرد و افزود: در این عملیات 36 نفر نجات یافته، 35 نفر مجروح و دو نفر نیز فوت کردند.

وی با اشاره به فراوانی حوادث مربوط به خودرو عنوان کرد: از مجموع عملیات مربوط به امداد و نجات در آبان ماه، 31 مورد مربوط به تصادف و واژگونی خودرو و 22 مورد نیز در رابطه با محصور شدن در آسانسور و اماکن بوده است.

مدیرعامل آتش‌نشانی شهر کرمانشاه حوادث گاز را در امسال بیش از 78 مورد عنوان کرد و افزود: خودروهای دوگانه سوز، گاز پیک‌نیک و گاز شهری بیشترین  حوادث را ایجاد کرده‌اند.

جهانبخشی مکانهای سوخت‌گیری کپسولهای گاز LPG در نقاط مختلف استان کرمانشاه و شهرستانهای اطراف آن را غیرمجاز دانست و اظهار کرد: همواره کارشناسان و رسانه‌ها نسبت به بروز حوادث احتمالی در این محلها که فاقد هرگونه ایمنی هستند، هشدار داده‌اند.

وی با درخواست از همشهریان درباره رعایت نکات ایمنی و بررسی گرفتگی لوله گاز در ایام سرد سال گفت: با توجه به کاهش دما و سرد شدن هوا و استفاده هموطنان از وسایل گرمایشی، احتمال حوادث ناشی از گاز گرفتگی بیشتر می‌شود.

مدیرعامل آتش‌نشانی شهر کرمانشاه افزود: حوادث گازگرفتگی از آن دسته حوادثی است که تنها با کمی دقت می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد و برعکس کمی بی‌احتیاطی می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار