رییس دانشگاه علمی کاربردی کرمانشاه:
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه گفت: امروزه بازار دانشگاه و موضوع جذب دانشجو در استان بسیار رقابتی شده است.
کد خبر: ۳۴۰۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵ 07 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایسنا، دکتر مزدک راد ملکشاهی به مناسبت روز دانشجو با حضور در دفتر ایسنای کرمانشاه، ضمن تبریک این روز به تمامی دانشجویان و فعالین عرصه علم و دانش در دانشگاه های مختلف استان اظهارکرد: 16 آذر در واقع روز تظلم خواهی و آزاداندیشی است که این روز به نام دانشجو در تاریخ ایران ثبت و ضبط شده است.

 وی در ادامه به تشریح وضعیت فعلی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان پرداخت و افزود: این دانشگاه در حال حاضر 20 مرکز در سطح استان دارد و جمعیتی بالغ بر 13 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در این مراکز مشغول علم و مهارت آموزی هستند.

 ملکشاهی تصریح کرد: از آنجایی که اخیرا بحث جذب دانشجو به یک بازار رقابتی تبدیل شده و اغلب مراکز و دانشگاه ها با مشکل جذب دانشجو مواجه هستند، آیین نامه ای از سوی دانشگاه جامع علمی کربردی کشور به مراکز استانها مبنی بر بحث ادغام مراکز علمی کاربردی ارسال شده است.

 این مقام مسئول دانشگاهی گفت: گرچه معتقدم که این ادغام با مشکلات حقوقی بسیاری مواجه است، اما ممکن است در آینده به دلیل کمبود دانشجو مجبور به انجام این کار شویم.

 رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه اظهارکرد: متاسفانه برخی از مراکز علمی کاربردی صرفا به دید منبع درآمد به دانشجویان می نگرند و لذا حیات دانشگاه خود را منوط به گسترش کمیت قرار داده اند.

 وی با تاکید بر اینکه امروز بازار دانشگاهی در استان بسیار رقابتی شده است، افزود: از سوی دیگر بحث مدرک گرایی نیز به نوعی در حال رخت بربستن از جامعه است، چراکه شرایط بیکاری جامعه امروز نشان داده که با داشتن مدرک شغل ایجاد نمی شود و از سویی دیگر اغلب تحصیل کرده ها نیز فاقد مهارت لازم برای ایجاد شغل هستند.

 ملکشاهی خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی قطعا دانشگاهی موفق به جذب دانشجو می شود که هم کیفیت لازم را داشته باشد، هم رشته مطلوبی را عرضه کند و هم مهارت لازم جهت دستیابی به شغل مورد نظر را به مخاطبین خود عرضه کند.

 وی ادامه داد: از آنجایی که ماهیت رشته های دانشگاه جامع علمی کاربردی، رشته های مورد نیاز بازار کار است، لذا در این عرصه می تواند  بهتر از دیگر دانشگاه ها عمل کند.

 رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه با بیان اینکه فرآیند تصویب رشته ها در این دانشگاه بسیار ساده است، افزود: شرایط در این دانشگاه به نحوی است که ظرف مدت کمتر از چهار ماه می توان هر رشته جدیدی را راه اندازی کرد.

 ملکشاهی تصریح کرد: با توجه به اینکه راه آهن غرب کشور از کرمانشاه می گذرد و منوریل این شهر نیز در حال احداث است، لذا راه اندازی رشته های مربوط به راه آهن و منوریل می تواند در آینده منجر به ایجاد شغل در استان شود.

 وی تاکید کرد: از سویی دیگر تجارت جهانی انیمیشن بالغ بر 290 میلیون دلار در سال است که بیش از 100 میلیون دلار آن متعلق به کشور ژاپن است، بنابراین اگر ما نیز به سمت ایجاد رشته هایی همچون انیمیشین برویم می توانیم هم اشتغالزایی کرده و هم به تولید ثروت در کشور کمک کنیم.

 رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان کرمانشاه تاکید کرد: همه اینها به پویایی مراکز علمی کاربردی برمی گردد که بتوانند از مدرسین خود به نحو شایسته تر و مطلوب تری استفاده کنند، نه اینکه مدرسان را صرفا به عنوان افرادی که سرکلاس حاضر می شوند و تدریس می کنند، ببینیم.

 ملکشاهی خاطرنشان کرد: اغلب مراکز علمی کاربردی استان از نظر سخت افزاری و فضای آموزشی در شرایط خوبی به سر می برند و مشکل ما تنها در مباحث نرم افزاری و خلق ایده برای راه اندازی رشته های جدید و تربیت دانشجویانی با مهارت لازم برای کسب شغل است.

 وی همچنین تاکید کرد: نیاز است که در مراکز علمی کاربردی استان از مدرسین خبره بهره بیشتری گرفته شود، چراکه این مدرسین خبره هستند که توانایی تدریس مهارت های لازم بازار کار در رشته های مختلف را دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار