مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به کم‌بودن میزان ریزش‌های جوی استان از ابتدای سال زراعی جدید تاکنون، از تمدید مجدد مهلت بیمه اراضی کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۳۴۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۳ 07 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایسنا،فرشاد صابری با اشاره به اینکه  زیر پوشش بیمه بردن اراضی زراعی مناطق سرد و معتدل استان از اول مهر ماه و همزمان با آغاز سال زراعی جدید آغاز شده، گفت: با توجه به تمدید مجدد مهلت بیمه کردن اراضی کشاورزی، کشاورزان تا پایان آذر ماه مهلت دارند نسبت به بیمه اراضی زراعی خود اقدام کنند.

به گفته صابری کشاورزان تا پایان آبان‌ماه فرصت داشتند تا نسبت به بیمه کردن اراضی زراعی خود اقدام کنند که این زمان ابتدا به مدت 15 روز  و تا نیمه آذرماه تمدید شد که با پیگیری‌های انجام شده موفق شدیم این زمان را تا پایان آذرماه تمدید کنیم.

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه کشاورازن تا پایان آذر ماه مهلت دارند نسبت به بیمه‌کردن اراضی زراعی خود اقدام کنند، گفت: کشاورزان با همان تعرفه‌های اولیه و بدون افزایش پلکانی می‌توانند اراضی خود را تحت پوشش بیمه ببرند.

صابری سپس با بیان اینکه بیمه کردن اراضی زراعی برای کشاورزان مناطق گرم استان از اواسط آبان ماه آغاز شده، اظهار کرد: این کشاورزان تا پایان آذرماه مهلت دارند تا برای بیمه کردن اراضی خود اقدام کنند که البته در صورت لزوم پیگیر تمدید این زمان خواهیم شد.

این مسئول در ادامه با اشاره به آغاز بیمه باغات استان از ابتدای آذرماه گفت: باغداران تا پایان آذرماه می توانند این کار را انجام دهند که این زمان در صورت لزوم قابل تمدید هم خواهد بود.

صابری در ادامه با بیان اینکه پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از این است که سال خوبی را از نظر بارشها نخواهیم داشت، نیست ، گفت: تا این لحظه از سال زراعی نیز بارندگی  خوبی در استان رخ نداده  و این زنگ خطری برای کشاورزانی است که هنوز برای بیمه کردن اراضی زراعی خود اقدام نکرده‌اند.

به گفته صابری تا همین لحظه از سال زراعی اراضی دیم استان تحت تاثیر عدم بارندگی ها متضرر شده‌اند.

مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه  در ادامه با تاکید بر اینکه بیمه محصولات کشاورزی تنها نهادی است که می تواند در زمان بروز خسارت به داد کشاورزان برسد، از کشاورزانی که هنوز برای بیمه کردن اراضی زراعی خود اقدام نکرده‌اند، خواست تا سریعا نسبت به بیمه کردن اراضی خود اقدام کنند.

 وی در ادامه با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌ لازم برای تحت پوشش بیمه قرار گرفتن 200 هزار هکتار از اراضی استان کرمانشاه در سال زراعی جاری انجام گرفته است، گفت: سال گذشته در مجموع 130 هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش بیمه قرار گرفت.

به گفته مدیر گروه بیمه بانک کشاورزی استان کرمانشاه تاکنون بالغ بر 70 هزار هکتار از اراضی زراعی استان تحت پوشش بیمه رفته‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار