تصویربرداری سکانس پایانی فیلم مستند 60 دقیقه ای فرنگیس حیدرپور شیرزن گیلانغربی در این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۳۴۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵ 08 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا،نویسنده و کارگردان این فیلم مستند روز پنجشنبه در حاشیه تصویر برداری این فیلم گفت: ساخت این مستند تلویزیونی به سفارش بسیج صدا و سیمای مرکز بود که در 20 لوکیشن زندگی این شیرزن گیلانغربی از دوران بچگی تا به حال به تصویر کشیده می شود.
ابراهیم شفیعی، هدف از ساخت این فیلم مستند را معرفی این زن به عنوان قهرمان ملی و نماد مقاومت زنان ایران و شناساندن شهرستان گیلانغرب به عنوان دومین شهر مقاوم کشور بیان کرد.
وی اظهارکرد: قرار است این مستند، پس از تهیه و تدوین به منظور شرکت در جشنواره های مهم بین المللی ابتدا در خارج از کشور و سپس در شبکه های سراسری سیما به نمایش درآید.
نویسنده و کارگردان این فیلم مستند بیان کرد: سکانس درگیری فرنگیس با نیروهای مهاجم در همان نقطه اصلی ساخته شد و مستند شامل دو بخش اصلی ماجرای آغاز تهاجم نیروهای بعثی در سال 59 و بخش دیگر مربوط به زندگی این بانوی قهرمان است که توسط 15 تن از عوامل اجرایی انجام شده است.
شفیعی ادامه داد: تصویر برداری سکانس پایانی این فیلم مستند در مدت دو هفته به اتمام می رسد.
فرنگیس حیدرپور بانوی شیرزن گیلانغربی است که در مهر ماه سال 59 و به هنگام آغاز جنگ تحمیلی علیه کشورمان در منطقه آوزین این شهرستان با تبر در مقابل نیروهای مهاجم ایستاد و موفق شد 2 افسر عراقی را به هلاکت برساند و اسیر کند.
این زن اکنون نماد زنان مقاوم لقب گرفته است و چندی پیش نیز از کتابی به همین عنوان در کشورمان رونمایی شد.
فرنگیس حیدرپور متولد سال 41 در روستای آورزین از توابع شهرستان گیلانغرب است که در جریان جنگ تحمیلی با رشادت و شجاعت خود حماسه ای را آفرید تا امروز شیرزن ایرانی لقب گیرد.
هم اکنون 2 تندیس از این بانوی مقاوم که اسطوره زنان شجاع ایران اسلامی است، در بوستان شیرین کرمانشاه و میدان مقاومت گیلانغرب، محل نبرد تن به تن مردم این دیار با متجاوز ارتش بعث عراق نصب شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار