امام جمعه سنقر و کلیایی گفت: برای رفع موانع و معضلات ازدواج جوانان، رجوع به فرهنگ دینی و سبک زندگی اسلامی مورد تاکید مقام معظم رهبری و عملیاتی کردن آن ضروری است.
کد خبر: ۳۴۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶ 08 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام مجید صفدری روز پنجشنبه در جلسه ساماندهی امور جوانان و ورزش سنقر و کلیایی افزود: موضوع ازدواج در بین جوانان، خانواده ها و جامعه به یک معضل تبدیل شده که برای رفع آن بایستی شرایط موجود و استفاده از داشته ها و کم توجهی به موانع ازدواج مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: دستگاه های فرهنگی بایستی نسبت به تبلیغ ازدواج های موفق که افراد به صورت ساده، آسان و ارزان برگزار کرده اند اقدام نمایند تا مشکلات فکری و فرهنگی موجود در بحث ازدواج برطرف شود.
امام جمعه سنقر و کلیایی، قشر جوان را به عنوان پتانسیل ارزشمندی برای جامعه دانست و گفت: بایستی در خصوص رفع مشکلات و هموار کردن مسیر حرکت آنها به سمت پیشرفت و تعالی گام برداریم.
فرماندار سنقرو کلیایی هم کاهش آمار ازدواج نسبت به سالهای قبل را ناشی از تغییر نگاه در خانواده ها دانست و گفت: این اتفاق زنگ خطری است نظیر آنچه که در گذشته در کشورهای غربی اتفاق افتاده به طوری که امروز با وجود اعمال سیاست های تشویقی در این کشورها تغییری در تمایل به ازدواج ایجاد نشده است.
یاور محمدی، آموزش و پرورش را مهمترین ظرفیت در خصوص انتقال نگاه های مثبت به خانواده ها ذکر کرد و گفت: در بحث استحکام خانواده برگزاری نشست ها، سخنرانیها، کلاسهای آموزشی و از همه مهمتر افزایش و تقویت واحدهای مشاوره خانواده و تشویق به ازدواج آسان توسط دستگاه های ذیربط ضروری است.
وی پرداخت تسهیلات ازدواج و فراهم کردن بستر ایجاد اشتغال را در راستای ترغیب جوانان به ازدواج ضروری برشمرد و گفت: پرداخت نکردن به موقع وام ازدواج ممکن است موجب دگرگون شدن سرنوشت یک زوج بشود.
فرماندار سنقر و کلیایی همچنین اهمیت ورزش و استفاده از تمامی امکانات دستگاه ها را برای رونق فعالیت های ورزشی مورد تاکید قرار داد و گفت: برنامه های ورزشی از قبیل ورزشهای صبحگاهی و زورخانه ای و... که نشاط آور هستند، بخش زیادی از ناراحتی های روحی و روانی را کاهش داده و امید به زندگی را در جوانان افزایش می دهد.
رییس اداره ورزش و جوانان سنقر و کلیایی نیز ارایه برنامه هایی در خصوص ازدواج، اشتغال، اوقات فراغت، فرهنگی و هنری، نمایشگاه های تخصصی، مسابقات قرآنی و تشکیل سمن ها را توسط دستگاه های عضو ستاد سامندهی جوانان و ارسال گزارش به اداره ورزش و جوانان را با محوریت فرمانداری خواستار شد.
رضا صیفوری، توجه به ورزش همگانی و کارکنان ادارات، مسابقات ورزشی در سطح مدارس و توجه به ورزش روستاها، ایجاد فضاهای ورزشی توسط شهرداری و حمایت از قهرمانان ملی را از نیازمندی های جامعه ورزشی شهرستان برشمرد.
برگزاری جلسات فرهنگی و اخلاقی با زوجین قبل از ازدواج با رویکرد پیشگیری از معضل طلاق، اقدام دانشگاه ها با محوریت ستاد ساماندهی در بحث برگزاری اقدام های مشاوره ای ازدواج و مهارت های زندگی و ایجاد شرایط آسان و سهولت در پرداخت وام ازدواج توسط بانک ها از مهمترین مصوبات این جلسه بود. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار