دادستان کل کشور:
دادستان کل کشور تمام تلاش دشمن را دامن زدن به اختلاف های قومی و مذهبی و ایجاد شکاف در کشور دانست تا از این طریق بتواند به اهداف شوم خود که خدشه دار کردن امنیت یکی از آنها است، برسد.
کد خبر: ۳۴۰۴۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱ 08 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، حجت لاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری روز پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه در تالار برق این شهر به جنگ و ناامنی در کشورهای اطراف ایران اشاره کرد و افزود: در حالیکه تمام اطراف کشورمان را آتش و خشونت فرا گرفته، ایران اسلامی به یمن حضور مقتدرانه نیروهای حافظ امنیت و همکاری مردم، جزو امن ترین کشورهای دنیا است.
او به حضور گروهک تروریستی تکفیری داعش در کشورهای عراق و سوریه نیز اشاره کرد و گفت: این گروهک تا نزدیک 40 کیلومتری خاک جمهوری اسلامی آمدند که با حضور مقتدرانه نیروهای نظامی و امنیتی عقب نشینی کردند و از این رو لازم است همه ما در هر پست و مقامی در کشور برای تامین امنیت کشور و ملت تلاش کنیم.
او یکی از حربه های دشمن را دامن زدن به اختلافات شیعه و سنی و بزرگ کردن یکسری مسایل در کشور دانست و گفت: وجود اختلاف در بین ادیان و مذاهب یک امر طبیعی است اما نباید کسی از این اختلاف ها بخواهد علیه جمهوری اسلامی استفاده کند.
او برکات انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی برای ملت و کشور ایران را بسیار وافر دانست و گفت: جمهوری اسلامی برای ما آزادی، اخوت و برادری به ارمغان آورده است که همه باید حافظ این نظام و انقلاب باشیم.

** نواقص و اشکالات در کشور وجود دارد
دادستان کل کشور در ادامه این مراسم گفت: همه ما قبول داریم که در کشور یکسری نواقص و اشکالات، ضعف ها و ندانم کاری ها و خیانت ها وجود دارد اما این مسایل نباید ما را از مسیر مهم و روشنی که پیش گرفته ایم باز دارد.
حجت الاسلام منتظری تاکید کرد اختلاف نظرها بین مسوولان، مذاهب و اقوام در حد متعارف مهم نیست اما نباید بگذاریم این اختلاف ها به شکاف تبدیل شود. 
او یادآور شد که دشمن دنبال ایجاد شکاف عمیق از این اختلاف نظرها است و نباید اجازه بدهیم این مسایل به نزاع تبدیل شد بلکه باید دوستانه مشکلات را برطرف کرد.

** هماهنگی بین قوا منجر به رفع مشکلات می شود
دادستان کل کشور بر تعامل و هماهنگی بهتر و بیشتر بین قوای سه گانه کشور در همه زمینه ها تاکید کرد و گفت: در حوزه آسیب ها اگر این قوا با هم هماهنگی نداشته باشند در آینده دامن همه را می گیرد.
حجت الاسلام منتظری یکی از مهمترین مشکلات کشور در سال های اخیر را پدیده هایی مانند زمین خواری، کوه خواری، تجاوز به منابع و اراضی ملی، تجاوز به محیط زیست و بی توجهی به آب و منابع آبی دانست و افزود: امروز در کشور مدیریت صحیحی بر آب نمی شود و نیاز به ساماندهی دارد.
او یکی از مهمترین وظایف دادستان های کشور را پیگیری این موارد دانست و تاکید کرد که با متجاوزان با منابع ملی و حقوق مردم نباید مماشات کرد.
دادستان کل کشور توجه ویژه به مقوله امنیت و تلاش برای پایدار کردن آن را از دیگر وظایف دادستان ها ذکر کرد و افزود: مسوولان حوزه تامین امنیت باید به امنیت فکری، روحی و اخلاقی مردم نیز توجه کنند.
او به سرمایه گذاری های کلان دشمن برای به مخاطره انداختن امنیت اخلاقی ملت ایران اشاره کرد و گفت: دشمن به اسم آزادی از طریق شبکه های ماهواره ای، سایت ها و شبکه های اجتماعی به دنبال ترویج ناامنی اخلاقی در جامعه است که همه ما باید هوشیار و مراقب باشیم.
او به رصد فضای مجازی از طریق دادستانی کل کشور اشاره کرد و گفت: در استان ها معاونتی به نام رصد فضای مجازی ایجاد شده و از مردم انتظار داریم برای ارتقای امنیت اخلاقی در جامعه با ما همکاری کنند.
او آلودگی فضای مجازی را یکی از خطرهایی دانست که خانواده ها را تهدید می کند و یادآور شد در شبکه های اجتماعی مباحث و مطالب ضد دینی و ضد اخلاقی منتشر می شود و دشمن عملا اعتقادات دینی ما را هدف قرار داده است.
وی در ادامه همچنین از مردم خواست عملکرد و فعالیت های دادستان های سطح کشور را از طریق سامانه الکترونیکی که ایجاد شده با ذکر مشخصات کامل خود و ثبت آن منعکس کنند تا پیگیری کنیم.

** دستگاه قضایی حافظ و ضامن حقوق مردم است
دادستان کل کشور به جایگاه بسیار رفیع دستگاه قضایی در دین مبین اسلام و در ساختار نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: دادستان ها هم در بدنه دستگاه قضایی باید با مردم و مسوولان تعامل خوبی داشته باشند و در بدنه جامعه حضور فعالی به هم برسانند تا بتوانند از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات باشند.
حجت الاسلام منتظری از دادستان ها خواست هرگز به عوامل ایجاد آشوب، مخلان امنیت و افرادی که آسایش مردم را به هم می زنند، اجازه جولان و قدرت نمایی ندهند.
او از همه بانیان تامین و حفظ امنیت در کشور و بخصوص در استان های مرزی مانند کرمانشاه قدردانی کرد و افزود: ایران اسلامی امروز امن ترین کشور دنیا است و این امنیت که برای آن هزینه های فراوانی پرداخت کرده ایم نباید خدشه دار شود.
او به آمادگی و اقتدار نیروهای امنیتی در ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: هر کسی که بخواهد امنیت ملت ایران را به خطر بیندازد عوامل امنیتی در نطفه آن را خفه می کنند و این نشان دهنده اقتدار این نیروها در کشور است.
او در این مراسم از زحمات مجتبی ملکی دادستان سابق کرمانشاه قدردانی کرد و با آرزوی موفقیت برای داستان جدید (محمد حسین صادقی) از او خواست با مردم و سایر مسوولان استان تعامل داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار