امام جمعه موقت سرپل ذهاب:
امام جمعه موقت سرپل ذهاب با بیان اینکه امامت امام حسن عسگری (ع) از دوران بسیار مهم و حساس تاریخ اسلام است، گفت: این امام بزرگوار در زمان عمر با برکتشان با اتخاذ تدابیر اصولی جامعه اسلامی را برای عصر غیبت حضرت مهدی (عج) فراهم کردند.
کد خبر: ۳۴۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱ 08 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام مصطفی عسگری روز پنجشنبه در آیین سوگواری سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) افزود: از آنجایی که عمر شریف امام حسن عسکری (ع) 29 سال بود و به مدت 6 سال امامت شیعیان را بر عهده داشتند، دوران رهبری ایشان از دوران حساس و تاثیرگذار مهم تاریخ امامت ائمه اطهار (ع) بود. 
وی اظهار کرد: این دوران از آن جهت بسیار مهم بود که امام حسن عسگری و پدر بزرگوارشان امام هادی (ع)، زمینه پذیرش امت اسلامی را برای غیبت مهدی موعود (عج) فراهم کردند.
وی گفت: امام حسن عسگری (ع) در زمان امامتشان تحت مراقبت شدید خلفای عباسی بودند و با مومنان از طریق یاران خاص خود ارتباط داشتند تا کم کم مردم با دوران غیبت امام (ع) انس بگیرند.
امام جمعه موقت سرپل ذهاب ادامه داد: عبادت امام حسن عسگری (ع) آن چنان قلب ها را مجذوب خود می کرد که دیگران را به یاد خدا می انداخت و حتی افراد گمراه و منحرف را نیز به راه صحیح هدایت می کرد.
حجت الاسلام عسگری، بر لزوم تبیین و تشریح فرهنگ مهدویت در جامعه تاکید کرد و گفت: در صورت تحقق این مهم از بسیاری از انحراف های مذهبی جلوگیری می شود.
در پایان آیین سوگواری و عزاداری با حضور مردم مومن و متدین سرپل ذهاب برگزار شد و شرکت کنندگان با سینه زنی در سالروز شهادت این امام همام ، اشک ماتم ریختند.
امام حسین عسگری (ع) یازدهمین پیشوای شیعیان، در هشتم ربیع الثانی سال 232 هجری قمری در مدینه منوره متولد شدند و در هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری توسط معتمد خلیفه ستمگر عباسی مسموم و به شهادت رسیدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار