دادستان کل کشور در جمع خبرنگاران:
کرمانشاه- دادستان کل کشور گفت: حکم بابک زنجانی قطعا اجرا می شود اما اگر در آنچه انتظار داریم همکاری کند و مبالغ کلان را به کشور بازگرداند ممکن است راه مفری از اعدام برایش باشد.
کد خبر: ۳۴۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷ 08 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از مهر، حجت‌الاسلام منتظری امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران در خصوص رسیدگی به مسئله حقوق‌های نجومی اظهار داشت: ابزار لازم در اختیار دولت قرار دارد و انتظار داشتیم دولت به این موارد به سرعت رسیدگی می کرد و مواردی خارج از عرف تحت عنوان تخلف را گزارش می داد البته اطلاع دارم که در برخی موارد دولت ورود پیدا کرد و برخی از این موارد را گرفته است.

وی افزود: حقوق های نجومی مسئله مهمی است و مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و رئیس قوه قضاییه نیز در رسیدگی به این تخلفات دارند  اما این موارد نباید به نحوی مطرح شوند که اعتماد عمومی سلب شود و اینچنین نیست که قالب مدیران ما دچار گرداب شده اند بلکه تعداد اندکی بودند و قطعا با آنها برخورد می شود و حقوقی که از بیت المال ضایع شود بر میگردد.

حجت الاسلام منتظری اظهار داشت: وظیفه دستگاه قضایی در برخورد با اختلاس، حرکت در چارچوب قانون هم از تعقیب وهم  از بعد مجازات است و مجازات مفسدین اقتصادی را از اعدام تا حبس‌های طولانی و معمولی داشتیم و قبلا مواردی اجرا شده و مواردی از احکام نیز در دست اجرا است.

دادستان کل کشور با بیان اینکه قاطعیت در برخورد با اختلاس باید از دستگاه قضا مطالبه شود، تاکید کرد: مسئله مفاسد اقتصادی و اختلاس را باید در دستگاه های اجرایی و در جاهایی که خاستگاه این تخلفات است جست و جو کرد و در این خصوص ایمن سازی و پیشگیری کرد.

وی با بیان اینکه برای مقابله با اختلاس و مفاسد اقتصادی خلا قانونی وجود ندارد، گفت:  اگر هم خلا باشد در حدی نیست که قابل توجه باشد و مسئولین امر باید خاستگاه‌ها را اصلاح کنند و این ها جزو وظایف ذاتی دستگاه ها یعنی بانک ها  و گمرک و مالیات و... است. البته سازمان بازرسی هم در  اختیار قوه قضائیه قرار دارد و باید رصد کند و جلوی خاستگاه‌های اختلاس را بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: حکم بابک زنجانی قطعا اجرا می شود. حکمی که مراحل نهایی را طی کرده باشد منع اجرا ندارد  مگر اینکه حوادثی اتفاق بیفتد و بابک زنجانی در آنچه که ما انتظار داریم همکاری کند اما این فرد تا بحال همکاری نکرده و حقوق بیت المال بازگردانده نشده و اگر همکاری کند و این مبالغ کلان را به کشور بازگرداند ممکن است راه مفری از اعدام برایش باشد اما اکنون مسلماهیچ راهی برای تجدید نظر در حکم نیست.

دادستان کل کشور در خصوص مشکلات فضای مجازی نیز گفت: فضای مجازی باید ساماندهی شود و این مهم مطالبه مقام معظم رهبری و دستگاه قضایی و عموم مردم است.

وی افزود: آلودگی و فساد فضای مجازی متاسفانه به درون خانواده ها راه یافته البته گام های خوبی در شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات برداشته شده اما ما شتاب در برخورد را نداریم و وزارت ارتباطات باید شتاب بیشتری با توجه به تلاش شدید دشمن داشته باشد.

وی در خصوص پرونده گلیم و گبه کرمانشاهان نیز گفت: روند سرعت کار  این طور پرونده ها بستگی به همکاری متهم دارد اگر متهم همکاری کند قطعا دستگاه  قضای هم می خواهد خودش را از گرفتاری نجات دهد ما با اطاله روند رسیدگی مطمئن باشید بهره مند  نمی شویم و آرزو داریم زودتر به نتیجه برسد اما مسلما پرونده ای که در این گسترده است و شاکی دارد و افراد سودجو و بی وجدان در این حد اموال مردم را ضایع کردند، برخورد با این مسئله زمان می برد اما مسئولان قضایی در استان با جدیت پیگیر هستند و باید کاری کنیم مردم به حقشان برسند و به صرف مجازات یک مجرم نباید اکتفا کرد.

حجت الاسلام منتظری بیان کرد: بخشی از اموال این متهم از بین رفته و دسترسی به آن نیافتیم اما آن مقداری که تحت سیطره قوه قضاییه است نسبت به آنچه ار مردم اختلاس کرده درصد قابل توجهی نیست و این فرد خودش وجدانش را بیدار کند و اگر اموالش به جایی منتقل شده یا مخفی کرده بر ملا کند تا مردم به حقشان برسند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار