رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه:
طهمورث الیاسی گفت: نرخ بیکاری استان در تابستان امسال 20 درصد اعلام شده که نسبت به استانهای دیگر بیشترین آمار و رتبه اول بیکاری در کشور را داریم.
کد خبر: ۳۴۰۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۱ 09 December 2016

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جلسه شورای برنامه ریزی استان کرمانشاه افزود:باتوجه به دارا بودن پتانسیل بالای استان وبرخورداری از قابلیت ها زیاد امامتاسفانه کرمانشاه جزو استان های بیکاروباچالش زیاد در طی سال های اخیر بوده وبا توجه به پایین بودن سرانه درآمدی و پیامدهای ناشی از هشت سال جنگ تحمیلی از عمده ترین مشکلات استان بحث حاشیه نشینی است.

طهمورث الیاسی گفت: نرخ بیکاری استان در تابستان امسال 20 درصد اعلام شده که نسبت به استانهای دیگر بیشترین آمار و رتبه اول بیکاری در کشور را داریم.

وی تصریح کرد: برای رفع این مشکل مهم برنامه ششم توسعه و سند توسعه شهرستان ها در استان تدوین شده و برای اینکه به اهداف مسیر رشد و توسعه برسیم همواره باید حول محور برنامه ریزی اقدام کنیم ودرتلاش ایم برای تهیه برنامه اقتصاد مقاومتی در قالب این برنامه ها هم با اجرای پروژه های استانی و هم ملی، چالش های استان را تا حد ممکن رفع کنیم

وی افزود:از اولویت های مهم برای تحقق اهداف برنامه ششم توسعه نظارت بیشتربراجرای طرح های عمرانی که برای برون رفت استان از مشکلات نیازمندتخصیص بیشتری از اعتبارات است.

الیاسی گفت: اعتبارات هزینه ای کشور ۱۵ درصد می باشد  واین درحالیست که اعتبارات هزینه ای استان کرمانشاه تنها ۱۰ درصد است.وحقوق و مزایای استان ها ۲۰ درصد رشد داشته  اما متاسفانه دراستان کرمانشاه تنها۱۶ درصد رشد داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار