امام جمعه سرپل ذهاب با اشاره به اقدام کنگره آمریکا در تصویب تمدید تحریم های 10 ساله جمهوری اسلامی ایران گفت: پاسخ دولتمردان به این اقدام سران امریکا باید کوبنده و محکم باشد.
کد خبر: ۳۴۴۴۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۹ 16 December 2016
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نماز جمعه این هفته سرپل ذهاب اظهار داشت: تصویب تمدید تحریم 10 ساله جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا، نقض صریح و آشکار برجام است.
وی با بیان اینکه دولتمردان و سران سه قوای کشورمان در ارتباط با اقدام کنگره آمریکا، موضع گیری یکسان و واحدی است، اظهار داشت: نظام اسلامی به تمام مفاد برجام تاکنون پایبند بوده و گزارش آژانس انرژی اتمی موید این مطلب مهم و اساسی است.
وی با بیان اینکه هیچ کس از نقض برجام خوشحال نیست، ادامه داد: این که بد عهدی آمریکا به کسانی که در داخل کشور به کمک آنها خوشبین بودند، ثابت شده این جای خشنودی است.
امام جمعه سرپل ذهاب ادامه داد: قانونی که بدون امضای رییس جمهور آمریکا تصویب شد، نقض آشکار برجام هسته ای است و دولت باید در مقابل آن واکنش نشان دهد.
حجت الاسلام فاطمی نسب، در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک سالروز ولادت حضرت محمدی (ص) و فرارسیدن هفته وحدت، افزود: وحدت مسلمانان به معنای انصراف از عقاید خاص و یکی شدن مذاهب مختلف اسلامی نیست، بلکه به معنای اتحاد آنان در مقابله با دشمنان دین خداست.
وی در ادامه با اشاره به آزادسازی شهر حلب از چنگال تروریست ها، این پیروزی بزرگ را بهترین گواه حفظ اتحاد و وحدت مسلمانان و کاربرد مجاهدت و مقاومت در حراست و پاسداری از دین خدا توصیف کرد.
خطیب جمعه سرپل ذهاب، وحدت حوزه و دانشگاه را عامل مهمی در نجات دین اسلام دانست و گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، به معنای حفظ انسجام در ساختن ایرانی آباد و پیشرفته است.
حجت الاسلام فاطمی نسب با اشاره به فعالیت 116 شبکه های ماهواره ای، گفت: این شبکه های ماهواره ای هدفی جز ضربه زدن به اعتقاد های مذهبی مردم و کانون گرم خانواده ندارند و باید در برابر این توطئه شوم دشمنان هوشیار و آگاه بود.
وی همچنین به اتفاق اخیر در یکی از دانشگاه های کرمانشاه اشاره کرد و ادامه داد: برگزاری جلسات در دانشگاه ها به بهانه های مختلف و اجرای برنامه های طنز برای اهانت به ارزش های اسلامی به هیچ وجه قابل قبول نیست.
امام جمعه سرپل ذهاب گفت: این اتفاق باعث نگرانی و ناراحتی مردم شده و خواست ما و مردم بصیر استان از وزیر علوم، برخورد قاطع با عوامل و دست اندرکاران است تا از تکرار آن جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار