شاهروز احمدی
کد خبر: ۳۴۸۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۰ 24 December 2016

جای شکرش باقی است  که هردم از این باغ سیاست به نوع ایرانی بری می رسد و بقول شاعر تازه تراز تازه تری می رسد . ابتدا به ساکن گفته باشم این جام که از آن به  شوکت و شکوه  و گاه شکایت  نام میرود نه جام  جهان نمای جمشید  شاه است و نه جام  وزیر با درایت آصف برخیا در حضور حضرت سلیمان نبی است! این جام ایران نمایی است که میشود  معجون قرن 21 نامید ش  ؛که گاه سکر ، گاه مکر و گاه ملال آورش می خوانند! مثلاً از سانتریفیوژ – آب سنگین و سبک وآنگهی کیک خوشمزه زرد ش تا ماحصل  اورانیوم غنی و فقیرش طی سالها ؛ که در  فراز و فرود های فراوانش  امروز به دوره ای جدید به جام و برجام  و اینک پسا برجام رسیدیم که  حداقل طی آن بااصطلاحات خاص سیاسی  از دکتر مقام مسئول انررژی هسته ای؛  با ادبیات  "دبه سیاسی"  آشنا شدیم که طرف های آمریکایی و اروپایی را  چنان به چالش کشیدیم  که مدتها سر خورده شده و هرچه گشتند معادل این کلمه را در اصطلاحات و ادبیات زبان خارجی، سیاسی  و دیپلماتیک نیافتند !پس ما (ملت ایران) اگر بر خود نبالیم سپس چکار بکنیم!

قیل و قال های اخیر منتقدین یا مخالفین اینست که از برجام بماند؛ که به زیر جام شک و رشک دارند. تصور و نظر بر آن است که در زیر جام ،جامی دیگر نهفته است .معادل آن در زبان محاوره ای و ادبی و ضرب المثالی ایران  کهن همان کاسه ای زیر نیم کاسه است. این معادل را از آن جهت گفتیم که آمریکائیها و ارو پائیهای بیچاره  دوباره در تفسیر  سرخورده نشوند ! این داستان تا جایی کش رفته است که در جریان معرفی سه وزیر پیشنهادی به مجلس در روز سه شنبه نطق دفاعی رئیس جمهور در حمایت از سه وزیر پیشنهادی بیشتر به سمت و سوی این موضوع  و جریان داغ روز سوق داشت !

تا جائی پیش رفت که  ایشان طرف مقابل را عد ه ای انقلابی نما که شرایط کشور و مملکت را نمی فهمند لقب داد  و تعدادی از نمایندگان در جایگاه مخالف و موافق از طیف مقابل که فرصت را مناسب دیدند با مقابله به مثل  در موضوع مطروحه با سخنان  گاه تند و بقول خود در راستای اشاره به  انتقاد پذیری رئیس جمهور ی یکی گفت :  می گویم اما اگر  به انقلابی نفهم  فرض نشوم ! دیگری  آنرا خلاف اخلاق ، اسلام  ،سیاستمداری انقلابی  دانستند و حاشیه و ابر حاشیه ... خلا صه مواضع همدیگر را  در نوردیدند و به تعبیری شخم زدند! ودر پیشگاه ملت ودر خانه همین ملت صبور ،با اخلاق و  با فرهنگ کهن و غنی ایرانی اسلامی  متأسفانه کسی بر پیشانی ایشان عرقی ندید!! پس از نان شب واجب تر است که بفکر علاج واقعه  و  چاره  کار باشیم، بنابراین تا کار به جاهای باریکتر نکشیده  است ،  لطفاً ویا خواهشاً زیر جام  را هویدا فرمائید  که   ببینیم حق و حقوق ملت  ایران  آیا با شرایط موجود کشور  وجریان  سالهای  شعار انرژی هسته ای  و هزینه های بی حسابش   تا به امروز  ، رعایت شده است  یا خیر ؟  آیا اقتصاد ما در رونق است یا در رکود و تحریم ؟ آیا 2 میلیون دلار دارائی بلوکه شده ایران به مردم  گرفتار تورم برگردانده شده یا خیر؟! آیا قدرت خرید مردم در صعود است یا در افول ؟ آیا ما با بانک های خارجی در تعامل  بلا مانع هستیم یا خیر ؟ آیا سرمایه گزاران خارجی  در پشت دروازه های اقتصادی و صنعتی ایران به صف شده اند یا خیر ؟! خلاصه خلاص آیا ما  بایستی  بر خود ببالیم یا  بر هم بنالیم!همین !!                                                                                                                                                                شاهروز احمدی                                                                                       

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار