استاندار کرمانشاه :
استاندار کرمانشاه گفت: اقدامات تحول آفرین برای منطقه قصرشیرین یکی پس از دیگری در حال انجام است و این شهرستان و شهرستان های همجوار آن با توجه به اجرای مگاپروژه سامانه گرمسیری با آینده ای بسیار درخشان روبرو هستند.
کد خبر: ۳۵۶۱۰۷
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۲ 07 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل روابط عمومی استانداری؛ دکتر اسداله رازانی در جلسه بررسی مسائل شهرستان قصرشیرین افزود: باید با تمامی توان در جهت حل مشکلات مردم و ایجاد بسترهای بهتر در شهرستان ها گام برداریم و این مهم از وظایف اصلی مدیران است.

وی با تاکید بر حرکت مسیر مدیران در جهت برآورده ساختن خواسته ها و نیازهای مردم، خاطرنشان ساخت: جامعه ای که زنده و پویا است همواره نیازهای مردم به سمت جلو حرکت می کند لذا نیازهای حال حاضر مردم با 20 سال پیش متفاوت است و اگر در چندین سال گذشته یک لیست ها و نیازهایی در جامعه وجود داشته هم اکنون این نیازها فرق کرده و نیازهای جدید ایجاد شده اند.

وی تصریح کرد: مدیران باید همواره تلاش خود را جهت برطرف ساختن نیازهای مردم که همواره جدید می شود، بکار گیرند و برنامه  ریزی های جدید را در مسیر مدیریتی خود لحاظ کنند.

وی با اشاره به مزیت ها و استعدادهای استان در بخش های مختلف گفت: منطقه غرب استان با توجه به گرمسیر بودن خود استعدادهایی دارد که با دیگر مناطق متفاوت است و دیگر مناطق نیز استعدادهای دیگری دارند که در برنامه ریزی برای شهرستان ها تلاش کرده ایم بر اساس این استعدادها برای هر کدام از شهرستان ها سند توسعه تدوین شود.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر طرح ها و پروژه های بسیار تاثیرگذاری برای شهرستان های غربی استان در حال انجام است که مگاپروژه سامانه گرمسیری یکی از این طرح هاست که منجر به تحول عظیم در این مناطق خواهد شد.

دکتر رازانی بیان داشت: در جریان اجرای این سامانه چندین هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان انجام می شود و فاز اول این طرح روزهای پایانی خود را طی می کند که در دولت تدبیر و امید اجرای آن شروع شد.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: برای اجرای سامانه گرمسیری اقدامات لازم برای احداث 50 کیلومتر تونل جهت انتقال آب از سیروان به دشت های ذهاب شروع شده که تنها یک کیلومتر از اجرای این تونل باقی مانده و تا پایان سال این تونل آماده بهره برداری خواهد شد.

استاندار کرمانشاه گفت: همچنین اجرای طرح راه آهن، ایجاد بازارچه ها، توسعه فعالیت های  تجاری و طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین از جمله طرح های اثربخش و ویژه ای است که برای شهرستان قصرشیرین اجرایی شده و می شوند و با توجه به قول رئیس جمهور در تصویب طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین این طرح، هدیه دولت به مردم این مناطق خواهد بود.

وی بیان داشت: با توجه به اجرای چنین طرح های عظیمی، اقدامات تحول آفرین و اثربخشی  برای شهرستان قصرشیرین یکی پس از دیگری در حال انجام و آینده ای بسیار درخشان در انتظار این شهرستان است.

دکتر رازانی افزود: حرکت به سمت توسعه ابتدا در ذهن ها انجام می شود لذا باید آنچه که موجب توسعه بیش از پیش شهرستان قصرشیرین می شود در برنامه ها لحاظ کنیم و با توجه به مزیت این شهرستان در بحث توسعه گلخانه  ضرورت توجه به این بخش در این شهرستان الزامی است.

وی همچنین خواستار توجه به اجرای فازهای بعدی سامانه گرمسیری و اجرای کانال های آبرسانی به اراضی کشاورزی شد و گفت: در جلسات متعددی با وزیر و مسئولین وزارت نیرو بحث های بسیار کارشناسی و دقیقی را جهت اجرای سامانه گرمسیری برگزار کرده ایم و مسئولین وزارت نیرو جهت تسریع در اجرای این پروژه کاملاً همراه هستند و نگرانی از تخصیص منابع جهت اجرای این طرح وجود ندارد.

استاندار کرمانشاه گفت: طرح مطالعاتی سامانه گرمسیری به سال 1318 برمی گردد اما این طرح تنها در دولت تدبیر و امید و با توجه به اجازه و موافقت مقام معظم رهبری جهت استفاده از صندوق ذخیره ارزی شروع شد.

وی در پایان گفت: ارائه پیشنهادات و نکته نظرات در بسیاری از امور می تواند راهگشا باشد لذا مدیران باید همواره نسبت به ارائه پیشنهادات جدید جهت حرکت به سمت جلو تلاش داشته باشند.

شایان ذکر است جلسه شورای عشایری، افتتاح سالن سینما،بازدید از بازارچه و منطقه ویژه اقتصادی، بازدید از محله های قصر جدید، بازارچه پرویز خان و پایانه مرزی خسروی از جمله برنامه های استاندار کرمانشاه در سفر به شهرستان قصرشیرین بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار