مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه گفت: در 9 ماه گذشته 660 هزار و 475 تن محصولات کشاورزی به ارزش 6 هزار و 600 میلیارد ریال از استان صادر شده است.
کد خبر: ۳۵۷۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 09 January 2017
به گزارش تابناک، روابط عمومی جهاد کشاورزی استان کرمانشاه روز دوشنبه به نقل از علی اصغر بهمنی پور اعلام کرد: صادرات محصولات کشاورزی استان شامل 60 قلم کالای اساسی بوده که از مرزهای خسروی، پرویزخان، سومار، شیخ صله به اقلیم کردستان و کشور عراق صادر شده است.
بهمنی پور محصولات کشاورزی صادر شده استان را شامل سبزی و سیفی از جمله سیب زمینی، پیاز، گوجه فرنگی، کاهو، کلم و هسته دارانی همچون هلو، شلیل، زردآلو، گوجه سبز و میوه‌هایی همچون سیب درختی، گلابی، زالزالک، انار و توت، پسته، بادام و مرکباتی مانند پرتقال، نارنگی، لیموترش و... برشمرد.
وی با اشاره به حمایت از صادرکنندگان با ارایه تسهیلات ارزان قیمت تصریح کرد: سود این تسهیلات برای صادرکنندگان استان 11 درصد است.
بهمنی پور با بیان اینکه مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده اضافه کرد: صادرکنندگان محصولات کشاورزی به ازای صادرات یک کیلو و 500 گرم سیب درختی می‌توانند یک کیلوگرم موز با تعرفه پنج درصدی وارد کنند در صورتی که تعرفه اصلی واردات موز 26 درصد است و یا صادرکنندگان سیب زمینی به ازای صادرات هر کیلوگرم از این محصول یک هزار و 500 ریال مشوق دریافت خواهند کرد.
وی افزود: تاکنون طی دو سال حدود 150 میلیارد ریال برای صادرات سیب زمینی مشوق صادراتی به صادرکنندگان پرداخت شده است.
مدیر تنظیم بازار محصولات و نهاده‌های کشاورزی جهاد کشاورزی کرمانشاه در خصوص واردات محصولات کشاورزی به استان نیز گفت: در 9 ماه گذشته سه هزار و 514 تن محصولات به ارزش 129 میلیارد ریال واردات داشته ایم که این آمار نسبت به سال گذشته روند کاهشی نشان می دهد.
وی در ادامه به صادرات دام زنده به کشورهای خلیج فارس در سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: تاکنون 227 هزار راس دام زنده به ارزش هزار و 700 میلیارد ریال به کشور های عربی صادر شده که نسبت به سال گذشته روندی افزایشی دارد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار