امام جمعه سرپل ذهاب گفت: آیت الله هاشمی کسی بود که تمام تلاش خود را در جهت خدمت به مردم به کار گرفت و از هیچ کوششی برای باز کردن گره های مشکلات مردم و خدمتگزاری به آن ها دریغ نکرد.
کد خبر: ۳۵۸۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷ 11 January 2017
به گزارش تابناک و به نقل از ایرنا، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت ارتحال آیت الله هاشمی افزود: دین مبین اسلام همواره برای کسانی که به مردم خدمت می کنند ارزش بسیاری قایل است و آن ها را دارای ارزشمندی فوق العاده ای معرفی می کند.
وی اظهار کرد: ایمان به خداوند و نفع رساندن به مردم، 2 ویژگی بارز کسانی است که به مردم خدمت می کنند و آیت الله رفسنجانی از این خصلت برخوردار بود.
وی با بیان اینکه کسانی که می خواهند به مردم خدمت کنند باید دارای ایمان و اعتقادی راسخ باشند، ادامه داد: نفع رساندن به مردم و بازکردن گره های مشکلات مردم تمامی تلاش کسانی است که در مسیر بندگی حق قرار گرفته اند و در فکر خدمت به مردم هستند.
امام جمعه سرپل ذهاب گفت: آیت الله هاشمی سال ها به نظام و انقلاب خدمت کرد و قبل از انقلاب تلاش و مجاهدت های فراوانی در مبارزه با رژیم شاهنشاهی انجام داد و پس از پیروزی انقلاب نیز با قبول مسوولیت های کلیدی نظام ، خدمت شایانی به انقلاب کرد که هیچ گاه از حافظه ملت پاک نخواهد شد.
حجت الاسلام فاطمی نسب بیان کرد: آیت الله هاشمی در تمام طول زندگی خود همواره مرید رهبری بود و با وجود همه تلاش های دشمنان و خناسان برای فاصله انداختن بین ایشان و رهبری، رفاقت دیرینه و صمیمت ایشان هیچ وقت ازبین نرفت و همواره از رهبر انقلاب تبعیت می کردند.
وی افزود: اختلاف نظر بین مسوولان امری طبیعی است و آیت الله رفسنجانی خود نیز اعلام می کردند که گاهی اوقات با رهبری برسر موضوعی اختلاف نظر داشتند اما آن را برطرف می کردند.
وی در ادامه راز موفقیت نظام و اقتدار کشورمان را در تبعیت از ولایت فقیه دانست و گفت: تبعیت از ولی فقیه باید در بین تمامی مسوولان تقویت شود و دولتمردان مطمئن باشند اگر با رهبری زاویه پیدا کنند در باتلاقی فرو خواهند رفت که راه گریزی در آن نیست.
وی ادامه داد: مردم کشور، آگاه و بابصیرت هستند و هرکس از ولی فقیه فاصله بگیرد با تمام قدرت در برابر او خواهند ایستاد.
وی در پایان سخنان خود آیت الله رفسنجانی را یار ولایت نامید و گفت: فقدان درگذشت این استوانه انقلاب و یار دیرین امام و رهبری جبران ناپذیر است.
فرماندار سرپل ذهاب نیز گفت: این عالم مجاهد ، یار دیرین انقلاب، امام راحل (ره) و رهبری بود و یکی از شخصیت های برجسته نظام مقدس جمهوری اسلامی به شمار می رفت.
جهانبخش حیدری افزود: این روحانی برجسته درقبل و بعد از انقلاب اسلامی و تا به امروز در خدمت جوامع اسلامی، مردم و کشور بود و در این راه فعالیت‌های جدی و تاثیرگذار زیادی داشت.
وی اضافه کرد که آیت الله هاشمی رفسنجانی جزء باسابقه های انقلاب اسلامی و همراه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بود و از مکتب امام راحل (ره) درس دیانت، سیاست، ریاست و مبارزه آموخت و نقش برجسته ای در پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل حکومت اسلامی داشت.
حیدری گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی یکی از شخصیت های مورد اعتماد امام راحل(ره) و رهبر معظم انقلاب و مردم ایران بود و از ابتدا تا انتها در خط انقلاب و ولایت حرکت می کرد.
وی افزود: در همه سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی، مهم ترین هدف آیت الله هاشمی رفسنجانی حفظ نظام و تثبیت آن بود و همواره در جهت وحدت بین جریان های سیاسی گام بر می‌داشت.
فرماندار سرپل ذهاب گفت: روحانیت ما به عنوان پرچم دار مبارزه، با پیروی و اطاعت پذیری از امام بزرگوار در خط مبارزه ایستادند و تلاش کردند تا این انقلاب به تثبیت برسد و در این راستا نقش آیت الله رفسنجانی به عنوان یکی از شاگردان برجسته امام بسیار ممتاز بود.
امام جمعه اهل سنت سرپل ذهاب نیز در سخنانی گفت: مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی عالم پرورش یافته حوزه و از شاگردان امام راحل (ره) بود.
ملارشید ثنایی افزود: آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام و رهبری، از زحمت کشانی بود که در پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری ایفا کرد.
وی ادامه داد: آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل از سال 57 همواره همراه امام در خط نخست مبارزه با رژیم ستم شاهی بود و در این راه بسیار هم شکنجه شد و زجر کشید چرا که او یک مرد مبارز و انقلابی بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار