سرپرست بیمه سلامت استان کرمانشاه:
کرمانشاه- سرپرست بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری استان کرمانشاه تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.
کد خبر: ۳۵۹۲۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶ 12 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از مهر،کیومرث مظفری اظهار داشت: بحث تایید دارو توسط بیمه هر ۶ ماه یکبار و منحصرا برای داروهایی مانند انسولین است و نیازی نیست هر بار برای این دارو بیمار برای تایید به بیمه مراجعه کند.

سرپرست بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی و عشایری استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند، افزود: در روستاها از سیستم ارجاع استفاده می‌شود.

وی در خصوص نحوه فعالیت سیستم ارجاع در روستاها گفت: سیستم ارجاع بدین صورت است که  به ازای هر چند روستا یک درمانگاه با پزشک و داروخانه و ماما و... مستقر است و تمام نیازهای اولیه‌ای که بیمار نیاز دارد مهیا است و اگر نیاز به ارجاع بیمار به شهر باشد توسط پزشک ارجاع داده خواهد شد.

مظفری سیستم درمانی ارجاع در روستاها را سبب مدیریت هزینه‌های درمان دانست و گفت: تفاوتی میان نحوه ارائه خدمات بیمه‌ای به روستائیان و شهرنشینان نیست.

این مسئول با بیان اینکه سیستم ارجاع روستائیان از سال ۸۴ راه اندازی شده، یادآور شد: فرقی بین ارائه خدمات میان شهری و روستایی نیست.

مظفری با بیان اینکه مواردی مانند عینک و دندان پزشکی نیاز به بیمه تکمیلی دارد، گفت: بیمه سلامت تکمیلی ندارد ندارد و ما کار بیمه پایه در سطح کشور را انجام می‌دهیم.

وی در خصوص رفع هم پوشانی بیمه شدگان گفت: دستورالعملی از سوی وزارتخانه آمده که کلیه افراد ایرانی باید یک دفترچه داشته باشند و لذا افرادی که چندین دفترچه دارند ۳ ماه فرصت دارند تا اقدام کنند در غیر اینصورت باتوجه به اینکه بانک های اطلاعاتی فعال هستند دفترچه های اضافی ابطال می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار