نماینده مردم اسلام‌آباد غرب در مجلس:
نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: ماده 128 برنامه ششم توسعه به‌منظور جبران عقب‌ماندگی استان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس، با لحاظ اعتبارات کلان برای توسعه و بازسازی این استان‌ها تصویب شده است.
کد خبر: ۳۵۹۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵ 12 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از فارس،حشمت‌الله فلاحت‌پیشه امروز با اشاره به آخرین مصوبات برنامه ششم توسعه در راستای کمک به مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی‌، اظهار داشت: یارانه ویژه‌ای به طبقات پایین جامعه به‌خصوص مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در قانون برنامه ششم توسعه در راستای کمک به مددجویان کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی‌ از محل قطع یارانه افراد پردرآمد جامعه، معادل 20 درصد حداقل دستمزد شورای عالی کار به حقوق مستمری‌بگیران این نهادها اضافه می‌شود.

*اختصاص 3 درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی به استان‌های نفت خیز

نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی به اختصاص 3 درصد از درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی در راستای اجرای برنامه‌های عمرانی بودجه‌های سنواتی به استان‌های نفت‌خیز و محروم اشاره کرد و گفت: سهم توازن منطقه‌ای احکام خاص خود را دارد که باید به‌طور کامل بررسی شود.

وی با بیان اینکه دو ماده 128 و 104 مصوبات اصلی و اساسی داشت، تصریح کرد: ماده 128 مربوط به مناطق جنگ زده که برای نخستین‌بار در قوانین برنامه توسعه گنجانده شد و طبق آن دولت موظف است استان‌های و مناطق جنگی که در طول هشت سال جنگ تحمیلی زیرساخت‌های آن ویران شده است و هنوز به‌خوبی بازسازی نشده است شناسایی کند.

*شاخصه‌های توسعه در استان‌های مناطق عملیاتی دفاع مقدس 10 درصد افزایش یافت

فلاحت‌پیشه یادآور شد: طبق بند«ج» ماده 128 قانون دولت موظف است ردیف متمرکزی را در قانون بودجه سنواتی به جبران عقب‌ماندگی‌ها و ارتقای شاخص‌های برخورداری مناطق موضوع این ماده اختصاص دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه براساس این قانون نرخ توسعه این استان‌های جنگ‌زده سالیانه 10 درصد باید افزایش یابد، گفت: این اقدام اساسی در راستای گلایه مردم مناطق جنگ‌زده است که دولت باید سالیانه 10 درصد بودجه اضافه به این استان‌ها اختصاص دهد تا عقب‌ماندگی آن‌ها از لحاظ توسعه در طول پنج سال آینده جبران شود.

وی با بیان اینکه ستادکل نیروهای مسلح باید محدوده مناطق عملیاتی دفاع مقدس را تا پایان سال نخست اجرای برنامه ششم توسعه به سازمان برنامه و بودجه اعلام کند، افزود: سازمان برنامه و بودجه نیز موظف است ارزیابی جامعی از وضعیت توسعه‌یافتگی زیرساخت‌های این مناطق را تا سطح شهرستان تهیه کند.

فلاحت‌پیشه به بند«ه» و«و» ماده 128 اشاره و بیان کرد: احکام پرداختی مزایای شاغلان مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس که اکنون بازنشسته شده‌اند دراین بندها حکم شده است که در قالب جدول و ضوابط ابلاغی سازمان امور اداری و استخدامی سال 76 داد شود.

*پرداخت حداقل حقوق کارکنان دولت به ایثارگران کم‌درآمد

وی در توضیح ماده 104 نیز، گفت: در پرداخت مزایا به ایثارگران، جانبازان زیر 25 درصد و کم درآمد تبعیض وجود دارد که در قانون برنامه ششم توسعه دولت موظف به پرداخت معادل حداقل حقوق کارکنان دولت به این گروه و کسانی که بالای 6 ماه داوطلبانه در جبهه حضور داشته‌اند، است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار