فرماندار سرپل ذهاب:
فرماندار سرپل ذهاب گفت: برجام بیانگر توانایی نظام برای حل چالش های بیرونی و ترمیم سطح منازعات بین­المللی و تقویت تعامل در برقراری ارتباط عزتمندانه با دنیاست.
کد خبر: ۳۵۹۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 12 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،جهانبخش حیدری با اشاره به دستاورهای دولت دکتر روحانی در برجام، افزود: این توفیق دیپلماتیک برآیندهایی در زمینه­های مختلف از جمله به رسمیت شناخته شدن حق غنی­سازی هسته­ای و تضمین حقوق هسته­ای ایران، برون ­رفت از تحریم­های ظالمانه، گسترش هم افزایی و مناسبات دیپلماتیک در سطح منطقه و جهان و آزادسازی بخشی از دارایی­های بلوکه­ شده ایران توسط آمریکا دارد. 
وی، اثبات حقانیت حقوقی و هنجاری ایران در مجامع جهانی، مهیا کردن بستر مناسب برای سرمایه­گذاری شرکت­های خارجی در ایران، سرایت توفیقات برجام به بخش انرژی و شکل­گیری دیپلماسی نفتی و گازی با توجه به احیای مجدد بازار فروش نفت و گاز ایران با تصویب قانونی اوپک، تزریق روحیه امید به جامعه برای تلاش بیشتر با هدف شکوفایی در اقتصاد ایران، تحکیم و تعمق سرمایه اجتماعی و ملی ایرانیان را از دستاوردهای مهم برجام دانست. 
فرماندار سرپل ذهاب، همچنین با اشاره به پروژه شکست ایران هراسی در سخنان رییس جمهوری گفت: ایران ­هراسی یکی از طرح­های غرب برای جلوه دادن رفتار آشتی ناپذیر و نامهربانانه از ایران و ترسیم چهره­ای تهدید زا از سیمای صلح­طلب و عدالت­خواهانه ملت ایران و سپس توجیه انزوا و تحریم هرچه بیشتر ایران در نزد افکار عمومی بود. 
حیدری ادامه داد: این طرح بخشی از ماهیت دیپلماسی عمومی غرب علیه ایران در فضای بین الملل بود که تحقق برجام و رویکرد تعاملی و تنش­زای دولت تدبیر و امید توانست ترک­های جدی در این برداشت را ترمیم و رفع کند. 
وی اضافه کرد: انتقال پیام صلح و گفت و گو از سوی دولتمردان کشورمان، ترس بی­پایه اما شکل گرفته در مورد ایران را بی اعتبار ساخت و سیمای جمهوری اسلامی ایران را به عنوان عضوی موثر در معادلات جهانی که حافظ کرامت و حرمت انسانی است را به جهانیان معرفی کرد. 
وی در ادامه با اشاره به موفقیت کشورمان در دوره سه ساله دولت تدبیر و امید در خصوص افزایش صادرات غیرنفتی، افزود: یکی از سیاست های راهبردی دولت تدبیر و امید در استحکام بخشیدن به اقتصاد ایران توجه ویژه به تقویت پایه­های صادرات از جمله صادرات غیر­نفتی است. 
وی اظهارداشت: دولت تدبیر و امید با تشخیص این مهم و به لحاظ سیاستگذاری های هدفمند، به دنبال دوری از اتکا به درآمدهای نفتی و تسهیل و شتاب بخشی در توسعه صادرات غیرنفتی است، زیرا جهت ­گیری دولت و رسیدن به سطح قابل قبول صادرات غیرنفتی می­تواند موجب تقویت اقتصاد مقاومتی و استحکام بدنه آن در قبال تهدیدهای بیرونی باشد. 
این مقام مسوول از دیگر موفقیت های دولت تدبیر و امید را تحول در حوزه سلامت عنوان کرد و گفت: برای نخستین بار در کشور، دولت دکتر روحانی سلامت ملت نجیب ایران را جزء اولویت های قوه مجریه قرار داد و با تدابیر حکیمانه، این موضوع در قالب طرح تحول نظام سلامت عملیاتی شد که موفقیت های بیمشاری نیز به همراه داشت.
حیدری گفت: مسو با اجرای طرح تحول نظام سلامت، بیماران با پذیرش در مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی با کمترین هزینه مورد مراقبت و درمان برای بهبود و باز یافتن سلامتی خود قرار می گیرند و مهم ترین دستاورد اجرای این طرح حفظ شان، کرامت و عزت بیماران است که رضایت مندی جامعه را در پی داشته است. 
وی همچنین با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید در ایجاد ثبات و امنیت موجود در کشور، گفت: امنیت از نگاه دین اسلام یکی از اصول اساسی زندگی فردی و حکومتی است که خود به تنهایی زمینه­ساز بهره­وری از مواهب حیات و تکامل بشر را به همراه دارد.
فرماندار سرپل ذهاب افزود: مهم ترین ماموریت هر حاکمیتی، تامین امنیت مورد نیاز جامعه است و بر این اساس جمهوری اسلامی با نقش پررنگ مردم در مشارکت برای برقراری امنیت، وظیفه های خود را به نحو مطلوب عملیاتی و اجرایی کرده است.
به گفته حیدری، امروز دولت با فضای هماهنگی که در بین دستگاه­های متولی حفظ اقتدار کشور در حوزه امنیت بوجود آورده و ایران اسلامی از کشورهای پیشرو در تولید امنیت و آرامش در جهان محسوب می شود.
وی ادامه داد: امروز با وجود بحران ناامنی در کشورهای همسایه، جمهوری اسلامی ایران در این شرایط دشوار، کارنامه موفقی از خود برای برقراری ثبات و امنیت پایدار در کشور به یادگار گذاشته است. 
وی همچنین با اشاره به ضرورت نشاط در جامعه به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای موفق دولت تدبیر و امید گفت: افسردگی و یاس و ناامیدی یکی از آفت­های هر جامعه و نیز نقطه مقابل نشاط و پویایی به حساب می­آید. 
وی افزود: دولت تدبیر و امید با هدف دمیدن روح نشاط در جریان زندگی اجتماعی، اقدام هایی اثربخش از جمله توجه به قشر جوان، فعال کردن بیشتر جامعه هنری ، ادبی و ذوقی ، گسترش سازمان های مردم نهاد، بهبود فضای فعالیت­های مطبوعات و رسانه ها ، تعمیق تشکل ها ، احزاب و نهادهای مدنی ، تقویت ارتباط مسوولان با جوانان، شبکه سازی ارتباط جوانان در راستای اهداف متعالی و توسعه ورزش انجام داده است و در ارزیابی ها نیز موفق عمل کرد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار