رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه گفت: شبهه زدن برچسب قیمت غیرواقعی روی اجناس برخی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ کارشناسان را به بررسی موضوع سوق داد .
کد خبر: ۳۵۹۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳ 12 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛ عبدالرضا یاری گفت: این شبهات را تایید می‌کنیم و بررسی دقیق آن در حال انجام است، اما هنوز مستند و نهایی نشده است.

وی ادامه داد: چون اکثر این فروشگاه‌ها زنجیره‌ای هستند و مرکز اصلی آنها در مرکز کشور است، پس از اینکه تخلف آن در داخل استان تایید نهایی شود نیازمند بررسی و اقدام بیشتر در بعد کشوری نیز هست.

به گفته رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده کرمانشاه، اگر تخلف این فروشگاه‌ها در خصوص زدن برچسب غیرواقعی قیمت اثبات شود، هم تخلف گرانفروشی برای آنها منظور می‌شود و هم بر اساس ماده هفت قانون حمایت از حقوق مصرف کننده، فریب مصرف کننده نیز جرم به حساب می‌آید.

یاری با بیان اینکه علاوه بر این فروشگاه‌ها، پای کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی هم گیر است، خاطرنشان کرد: گاهی برای عدم درج قیمت واقعی، بین کارخانه‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای تبانی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: البته عدم درج قیمت واقعی، فقط مربوط به فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ نیست و حتی گاهی واحدهای خرده‌فروشی هم کالاهایی با برچسب غیرواقعی توزیع می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار