نمایش "چریکه ی واران" کاری از گروه تئاتر "پارسا" به نویسندگی و کارگردانی استاد هواس پلوک در اولین جشنواره بین المللی اقوام در کرمانشاه به نمایش در می آید.
کد خبر: ۳۶۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳ 19 January 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل ازکمیته اطلاع رسانی اولین جشنواره بین المللی اقوام، داستان این نمایش در رابطه با سه دیو خشکی و قحطی و مرگ است که به سرزمین "آمادا" وارد می شوند. 

مردم سرزمین آمادا برای مبارزه با دیوها متوسل به اجرای چند آئین از جمله آئین سیاه یا غول غولان یا شتر زنگه مل، آئین کوزه، آئین عروسک گردانی یا بیولک گردانی می شوند.

 سرانجام با دستور آناهیتا که به بند آمده به این نتیجه می رسند پیشتر از هر مبارزه ای باید خود را بشناسند.  از این جهت سیامک , نیلوفر را به عقد خویش در می آورد و مهریه ی او را بارش باران قرار می دهد و در پایان با راهنمایی  و ضمانت آناهیتا شروع به اجرای خوانش, دعای باران می کند و همه ی مردم آمادا در کنار او می مانند و میخوانند برای بارش باران  و  . . . 

در این نمایش پر بازیگر هواس پلوک، نیلوفر قلعه شاخانی، پارسا پلوک، سجاد محمدی، مریم تیموری، فاطمه گورانی، سعید اسپری، پیمان دالانپا، شهرام درکه و  مهسا محسنی نسب نقش های اصلی را برعهده دارند.

همچنین نادر سیاه کمری، سعیده امیری، آرش نظری، فرزین رحیمی، سارا دلبریانی، کمند عسگری، کیمیا عسگری، آرین الماسی، محمد علی کریمی، دنیا الماسی، شاهین الماسی، هاوژین مظفری، درتا الماسی، حدیث فرجی، مازیار خزعلی، تارا حسینی، دلنیا محمدی، حمید رضا سعیدی و احمد دیناری به عنوان بازی سازان در این نمایش حضور دارند.
در نمایش چریکه واران موسیقی کار برعهده بابک سوری است، حسین نادری طراح و اجرای نور را برعهده دارد و شهین اشرف به عنوان طراح لباس، پارسا پلوک به عنوان طراح صحنه، پوریا پلوک به عنوان طراح آفیش و بروشور و فرزین رحیمی به عنوان مدیر صحنه حضور دارند.

همچنین سعید اسپری تدارکات، فاطمه گورانی نقاشی و پلوک و قلعه شاخانی طراحی و اجرای گریم کار را برعهده دارند.
                                                                                                                        اولین جشنواره بین المللی اقوام 30 دی تا 3 بهمن ماه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در کرمانشاه برگزاری می‌شود. 

مجری برگزاری این مراسم موسسه فرهنگی هنری "شکوه انقلاب" است و بازدید از بخش‌های مختلف این جشنواره برای عموم و علاقمندان به صورت رایگان خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار