دبیر علمی کنگره تاریخ معماری و شهرسازی استان کرمانشاه معماری کهن را یک معماری وحدت بخش و یکپارچه معرفی کرد.
کد خبر: ۳۶۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹ 19 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،بیژن کلهرنیا با اشاره به اینکه باز آفرینی، بهسازی بافت و بازآفرینی میراث تاریخی و فرهنگی است که ما خیلی دیر به آن رسیده ایم و با نگاه جدیدی باید آن را تعریف کنیم، اظهارداشت: بازآفرینی یعنی برگرداندن به آن اصول و پایه و نهادینه است که احیاء کالبد امروز را برای ما تعریف می کند، بازسازی صرفا به معنی بهسازی بافت نیست بلکه نگاه کلان نگر به همه رویکرد ها است.

عضو هئیت علمی دانشگاه رازی تصریح داشت: در ابتدای قرن بیستم کنفرانس های متعددی تشکیل شد که در آن بیان می شد که در این قرن تکنولوژی برای بشریت سرافرازی و سعادت خواهد آورد، اما آیا واقعا چنین شد؟ با گسترش همه علوم، همه جهان را زیر و رو کردیم تا به این سعادت دست یابیم اما همه چیز را ویران کردیم، جهان دوگانه شد، دو قطبی و دو ابر قدرتی شد، یک قرن جنگ های پی در پی، ویرانی محیط زیست، گسترش فقر، افزایش تهدیدها، مبهم شدن آینده انسان و شکاف بین نسلی در جوامع اتفاق افتاد.

وی افزود: آرمان بشر در قرن 20 صرفا رسیدن به توسعه اقتصادی بود و نه توسعه انسانی، در این قرن توسعه فرهنگی، اجتماعی و انسانی و حفظ محیط زیست مورد غفلت و همه چیز در خدمت توسعه اقتصادی قرار گرفت، اقتصاد و سیاست باهم ساختند و جهان سوداگر را بنیان نهادند.

کلهر نیا اضافه کرد: اندیشمندان در قرن 21 راهبردهایی برای نجات زیست کره عنوان کردند که از جمله آن؛ قرن 21 را قرن بازآفرینی، بهسازی، ترمیم و احیاء زندگی بشر دانستند، آنها گفتند توسعه اقتصادی دیگر معنا ندارد و جهت گیری به سوی توسعه متعادل برود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار