پژمان خسروی پور ر گفتگو با تابناک خبر داد:
مسئول کمیته هنری اولین جشنواره بین‌المللی اقوام گفت : با اشاره به ارسال 80 اثر موسیقی از اقوام ایرانی به دبیرخانه اولین جشنواره بین المللی اقوام،ارسال شده که هفت گروه برتر برای اجرا در جشنواره انتخاب شدند.
کد خبر: ۳۶۳۷۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱ 20 January 2017
پژمان خسروی پور در گفتگو با خبرنگار تا بناک افزود:22 گروه موسیقی در اولین جشنواره بین‌المللی اقوام در
 کرمانشاه،اجرا می کنند  و متاسفانه گروه موسیقی "تاجیک" از تاجیکستان به علت فوت ناگهانی یکی از اعضای گروه، موفق به حضور در این جشنواره نشدند.

وی خاطر نشان کرد  : با توجه به اینکه این اتفاق نزدیک به زمان شروع جشنواره رخ داد عملا فرصتی برای جایگزینی گروهی از کشور دیگر وجود نداشت.و در حال حاضر از مجموع 22 گروه، 13 گروه کرمانشاهی، دو گروه از کشورهای هند و عراق و مابقی از سایر اقوام ایرانی هستند.

وی تصریح کرد: برای حضور در این جشنواره، 80 اثر موسیقی از اقوام مختلف ایرانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که با داوری صورت گرفته توسط استاد بهرام جمالی، استاد اردلان و استاد آرشام خرسندپور در نهایت هفت گروه برتر برای اجرا در جشنواره انتخاب شدند.

خسروی پور ابراز کرد:این جشنواره بصورت فستیوالی بوده و رقابتی نیست و در پایان از همه گروه‌ها با اهدای لوح و تندیس تقدیر می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به غنای بسیار موسیقی ایرانی، گفت: موسیقی اقوام ایرانی از تنوع بسیار خوبی برخوردار است و این غنا و تنوع را نمی‌توان در موسیقی هیچ کشور دیگری یافت.
خسروی پور افزود: موسیقی کرمانشاه نیز یکی از موسیقی‌های غنی ایران است که در دل خود تنوع بسیاری دارد و طیفی از موسیقی‌های شاد تا غمگین را شامل می‌شود.

وی تصریح کرد: این غنای بسیار و تنوع بالای موسیقی کرمانشاه موجب شد تا در انتخاب گروه‌ها برای حضور در جشنواره کار دشتواری در پیش داشته باشیم اما در نهایت 13 گروه برای اجرا در این جشنواره از استان کرمانشاه انتخاب شدند.

اولین جشنواره بینالمللی اقوام 30 دی تا سوم بهمن ماه به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در کرمانشاه برگزار می‌شود.

موسسه فرهنگی هنری "شکوه انقلاب" مجری برگزاری این جشنواره است و بازدید از همه بخش‌های آن برای عموم  و علاقمندان آزاد و رایگان خواهد بود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار