رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی استان کرمانشاه از تدوین دایره المعارف بازی‌های بومی در این استان خبر داد و گفت: تدوین این دایرهالمعارف در راستای صیانت از آئین‌های اصیل و بومی استان کرمانشاه است.
کد خبر: ۳۶۴۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 21 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه؛بهرام بهروش، با بیان اینکه تا‌کنون 100 بازی بومی و محلی در کرمانشاه شناسایی شده است، اظهار کرد: برخی از این بازی‌ها در استان در حال فراموشی است که شناسایی و احیای آن ضرورت دارد.

 وی تیرکمان دستی، قمچان، کلاه روانکی، طناب‌کشی و... را نمونه‌های از بازی‌های محلی استان کرمانشاه عنوان کرد و گفت: برای حفظ بازی‌های محلی برای نسل آینده دایره المعارف این بازی‌ها در استان کرمانشاه تدوین می‌شود.

 رئیس هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی استان کرمانشاه تدوین این دایره المعارف را در راستای صیانت از آئین‌های اصیل و بومی استان دانست و افزود: برای تدوین این دایره المعارف باید از معلومات افرادی که شرایط سنی آن‌ها اقتضا می‌کند و بازی‌ها محلی را بیشتر می‌شناساند، استفاده کرد.

 وی تصریح کرد: در این دایره المعارف تمامی بازی‌های شناسایی می‌شود و نحوه‌، شرایط و تمامی قوانین بازی در دایرهالمعارف درج می‌شود.

 این مسؤول از افرادی که با نوع خاصی با بازی‌های بومی و محلی آشنایی دارند خواست به هیأت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی استان کرمانشاه مراجعه کنند و اضافه کرد: افراد که بازی ارائه دهند، بازی در دایره المعارف به‌نام شخص ارائه‌دهنده ثبت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار