مدیرکل شیلات استان کرمانشاه از تولید 15 هزار و 700 تنی محصولات شیلاتی در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.
کد خبر: ۳۶۴۲۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹ 21 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ سید فرزاد افضلی گفت: با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 15 هزار و 730 تن انواع محصولات شیلاتی در استان تولید شده، افزود: این میزان تولید شامل 3200 تن انواع ماهیان گرمابی، یازده هزار تن انواع ماهیان سردابی، 20 تن ماهیان خاویاری و 10 تن میگوی آب شیرین بوده است.


افضلی گفت: همچنین 1500 تن انواع آبزیان در آب‌های طبیعی و نیمه‌طبیعی استان تولید شده است.

مدیرکل شیلات کرمانشاه  میزان کل تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه در سال گذشته را 14 هزار و 380 تن اعلام کرد و افزود: پیش‌بینی ‌ می‌شود میزان کل تولیدات شیلاتی استان تا پایان امسال به 16 هزار تن برسد.

افضلی در ادامه افزایش تولید آبزیان پرورشی در آب‌های داخلی استان، توسعه فعالیت های آبزی پروری به منظور ایجاد اشتغال، افزایش تولید در مزارع پرورشی موجود، بهره‌برداری بهینه و دو منظوره از منابع آبی موجود، ایجاد تنوع در روش‌ها و گونه‌های آبزیان پرورشی را از جمله اهداف مجموعه شیلات استان کرمانشاه برشمرد.

افزایش سرانه مصرف آبزیان به عنوان غذای سلامتی، افزایش درآمد آبزی پروران و ایجاد انگیزه بین آنان، بهبود کیفیت آبزیان پرورشی و توجه به بازاریابی داخلی با برگزاری نمایشگاه‌های توسعه استانی و عرضه محصولات آبزی از دیگر اهداف مجموعه شیلات استان کرمانشاه است که افضلی از آنها یاد کرد .

 مدیر کل شیلات کرمانشاه افزود: مکان یابی و ایجاد تاسیسات زیربنایی پرورش ماهیان سردابی و گرمابی در نقاط مستعد استان، بهره برداری بهینه از آب‌های داخلی با بهره‌گیری از پروژه های افزایش تولید در واحد سطح، ارائه آموزش های مورد نیاز آبزی پروران به منظور تقویت و ارتقای دانش فنی تولیدکنندگان، ارائه الگوی مناسب آبزی پروری در قالب استخرهای دو منظوره و  بهره برداری از منابع آب کشاورزی از برنامه‌های توسعه اداره کل شیلات استان کرمانشاه در آینده خواهد بود.

افضلی ارائه خدمات کارشناسی در جهت هدایت بهره برداران و افزایش تولید در واحد سطح، ایجاد امکانات لازم برای جذب سرمایه‌گذاری‌ها در امر پرورش آبزیان در آبهای داخلی، توجه به صادرات محصولات شیلاتی و افزایش درآمد آبزی پروران و برگزاری دوره‌های آموزشی طبخ آبزیان جهت ترویج مصرف آبزیان را از دیگر برنامه های استان در راستای توسعه بخش شیلات اعلام کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار