رییس اداره حفاظت از محیط زیست قصرشیرین گفت: 2 شکارچی متخلف حین شکار غیرمجاز در حومه این شهرستان مرزی دستگیر شدند.
کد خبر: ۳۶۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 21 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا،پرویز فتاح پور روز شنبه اظهارداشت: ماموران اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان جمعه شب در حین انجام عملیات گشت زنی موفق به شناسایی و دستگیری 2 شکارچی متخلف در مناطق شکار ممنوعه شدند. 
وی بیان کرد: از شکارچیان متخلف 2 قطعه پرنده طیهو و دراج شکار شده به همراه 2 قبضه اسلحه کشف و ضبط شد.
وی اضافه کرد که شکارچیان متخلف به علت ضرر و زیان وارده به محیط زیست ، پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شدند.
رییس اداره حفاظت از محیط زیست قصرشیرین گفت: در راستای رعایت و اجرای اصل پنجاهم قانونی اساسی و هم سو با اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی حفظ محیط زیست ، در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی در عرصه طبیعی و حیات وحش و ایجاد آلودگی در شهرستان ، با خاطیان مربوطه برابر قانون به شدت برخورد می شود.
فتاح پور با تقدیر از همکاری دوست داران طبیعت با ماموران اداره حفاظت از محیط زیست ، از اقشار مختلف مردم خواست هرگونه تخلف شامل کشتار پرندگان و حیوانات و ایجاد آلودگی های مختلف را با شماره تلفن 42424977-083 اداره حفاظت از محیط زیست قصرشیرین اطلاع دهند تا در کمترین زمان رسیدگی شود.
قصرشیرین دارای سه منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز به مساحت سه هزار و 800 هکتار، زله زرد با 39 هزار هکتار و منطقه شکارو تیر اندازی ممنوع با عرض هفت کیلومتری نوار مرزی به مساحت 170 هزار هکتار است.
منطقه شکار و تیراندازی ممنوع قراویز مشترک قصرشیرین و سرپل ذهاب هم اکنون تنها زیستگاه منحصر به فرد آهوی ایرانی در منطقه غرب کشور بشمار می رود.
منطقه زله زرد مشترک قصرشیرین و گیلانغرب با 39 هزار هکتار مساحت یکی از مناطق مهم زیستگاهی گونه های نادر گیاهی و جانوری در استان کرمانشاه و کشور به شمار می رود که از سال 1373 تحت حفاظت است.
از جانوران موجود در این منطقه می توان به کل و بز وحشی، قوچ و میش، آهو، گرگ، روباه ، خرگوش، تشی و بزمجه اشاره کرد. 
همچنین گونه های پرندگان کبک ، تیهو ، سار و فاخته نیز در این زیستگاه با پوشش گیاهی بلوط ، پلک ، تنگرس ، آلبالو وحشی و گیاهان مرتعی زندگی می کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار