با حضور استاد میرجلال‌الدین کزازی؛
نخستین کارگاه دانش‌آموزی شاهنامه‌خوانی با حضور استاد میرجلال‌الدین کزازی در کرمانشاه آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۳۶۴۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹ 21 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از مهر، نخستین کارگاه دانش‌آموزی شاهنامه‌خوانی امروز شنبه با حضور استاد میرجلال‌الدین کزازی، چهره ماندگار زبان و ادبیات پارسی کشور، دکتر داوود فتحعلی بیگی استاد هنرهای نمایشی و جمعی از مسئولین فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در محل دبستان «سما» کرمانشاه آغاز به کار کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در حاشیه این مراسم گفت: این کارگاه یک  کارگاه «مشاهیر و مفاخر ادبی» با محوریت فردوسی است که با شرکت ۱۸۰ نفر از دانش آموزان پایه سوم و چهارم دبستان سما برگزار می‌شود.

پیمان جسری در خصوص زمان برپایی این  کارگاه گفت: کارگاه مذکور هر روز و در تمام طول هفته - که دانش آموزان در مدرسه حضور دارند- برگزار می شود.

وی آشنایی با شاهنامه و اجرای داستان های شاهنامه به صورت نمایش و ...را از برنامه های اصلی این کارگاه برشمرد.

سرپرست معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه موسسه شکوه انقلاب مجری و حامی برگزاری این کارگاه است، افزود: مربی و طراح اصلی این کارگاه خانم صبا عباسی از آموزگاران دبستان سما است.

وی، آشنایی دانش آموزان با مشاهیر و مفاخر ادبی و فرهنگی و شناسایی فرهنگ و هنر غنی ایران زمین را از اهداف برپایی این کارگاه عنوان کرد و گفت: این کارگاه از امروز آغاز شده و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه دارد.

لازم به ذکر است، در مراسم افتتاحیه کارگاه مذکور دانش آموزان به صورت گروهی دیباچه شاهنامه را برای استاد کزازی و همراهان اجرا کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار