امام جمعه سرپل ذهاب، ازدواج را عامل حفظ عفت و پاکدامنی، تامین سلامت جسم و روان، داشتن فرزندانی سالم و کمک به رشد و تکامل یکدیگرعنوان کرد و گفت: خانواده‌ها باید شرایط ازدواج جوانان را تسهیل کنند.
کد خبر: ۳۶۴۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶ 22 January 2017
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، حجت الاسلام جواد فاطمی نسب روز یکشنبه در همایش یک روزه جمعیت ازدواج در سرسرای ادراه فرهنگ و ارشاد اسلامی سرپل ذهاب افزود: ازدواج سالم باعث حفظ و تقویت ایمان، معنویت، استفاده مفید از دوران بانشاط جوانی و سلامت جسمی و روانی می‌شود.
وی اظهار کرد: یکی از مهم ترین و شاید نخستین انگیزه ازدواج براساس مکتب اسلام، ایجاد کانونی است که در آن زن و مرد احساس آرامش کنند.
وی بیان کرد: آثار و برکت ازدواج بر هیچ کس پوشیده نیست و خداوند متعال با بسته شدن عقد نکاح بین 2زوج، 70 هزار برکت و 70 هزار رحمت خود را بر آنان نازل می کند.
امام جمعه سرپل ذهاب اضافه کرد که هم اکنون کشورمان بالاترین کاهش نرخ جمعیت در بین کشورهای در حال توسعه را دارد که متاسفانه اصلی ترین دلیل آن سخت گیری خانواده های زوج های جوان در نحوه برگزاری آیین های ازدواج و تهیه جهیزیه است و همین امر بیشترین لطمه را بر روح و روان جوان ها وارد می کند.
حجت الاسلام فاطمی نسب ادامه داد: والدین با نگاه دینی به مقوله ازدواج سعی در برگزاری سنت حسنه ازدواج به بهترین و آسانترین شکل ممکن داشته باشند و از تجمل گرایی پرهیز کنند زیرا خود والدین بهترین الگو برای فرزندان هستند.
سرپرست مرکز بهداشت سرپل ذهاب نیز گفت: جمعیت، سرمایه ارزشمند اقتصادی هر کشوری است به شرطی که قشرهای مختلف در راستای رقم زدن جامعه ای پویا و بانشاط همراه باشند.
عادل رحمانی زاده با اشاره به این که عملیاتی کردن سیاست های مربوط به جمعیت تنها مربوط به دولت و یک دستگاه خاص نیست، گفت: عملیاتی کردن سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی در بخش جمعیت، باعث پویایی جامعه و منجر به توسعه کشور به واسطه نقش آفرینی جوانان می شود.
سرپل ذهاب با 90 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه، 48 کیلومتر مرز با عراق دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار