معاون وزیر راه و شهرسازی:
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با بیان اینکه ساخت 3500 کیلومتر خط ریلی در کشور در حال اجراست، گفت: اولویت ما در زمینه ساخت راه آهن اتصال تمامی مراکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور است.
کد خبر: ۳۷۵۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ 11 February 2017

خیرالله خادمی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه 9000 کیلومتر موافقت نامه ساخت راه آهن درکشور وجود دارد، گفت: از این میزان حدود 3500 کیلومتر در مرحله اجرایی قرار دارد و پیمانکار در این پروژه ها فعال است.

وی افزود: 4500 کیلومتر خطوط ریلی دیگر نیز در دست مطالعه است و برای هزار کیلومتر مابقی تاکنون اقدام خاصی صورت نگرفته است

خادمی تصریح کرد: اولویت ما در بخش ریلی اتصال تمامی مراکز استان‌ها به شبکه ریلی کشور است و پنج اولویت اصلی ما در این زمینه در سال جاری و سال آینده مراکز استان‌های کرمانشاه،گیلان، آذربایجان شرقی، همدان و آذربایجان غربی است.

معاون وزیر راه و شهرسازی، افزود: مابقی استان‌ها نیز از جمله اردبیل که فاقد شبکه ریلی است در برنامه‌های آتی ما قرار دارد.

قطار بهار 96 به کرمانشاه می‌رسد

خادمی با اشاره به پیشرفت بالای راه آهن غرب کشور در مسیر ملایر-کرمانشاه، گفت: اولویت ما در استان کرمانشاه تکمیل این محور است که عملیات زیرسازی آن به اتمام رسیده و ریل‌گذاری آن از سمت کرمانشاه شروع شده است.

وی تصریح کرد: تمام تلاش ما این است این پروژه تا بهار سال آینده به اتمام رسیده و قطار بهار 96 به کرمانشاه برسد

وی با اشاره به ادامه مسیر راه آهن غرب کشور تا مرز خسروی، گفت: کار در این قسمت در دو فاز در حال اجراست که فاز اول محور کرمانشاه-اسلام آبادغرب به طول 110 کیلومتر و فاز دوم نیز محور اسلام آبادغرب به سمت مرز خسروی است.

خادمی افزود: کار با جدیت در این مسیر نیز در حال انجام است و امیدواریم سال آینده زیرسازی پروژه تا اسلام‌آبادغرب به پایان برسد.

7500 کیلومتر پروژه بزرگراهی و راه اصلی در کشور در حال اجراست

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه ساخت 7500 کیلومتر بزرگراه و راه اصلی در کشور در دست اجراست، گفت: یکی از پروژه های مهم بزرگراهی ما پروژه بزرگراه کربلاست که کار آن در قطعات مختلف در حال انجام است

وی افزود: در حال حاضر از تهران تا کرمانشاه به صورت چهارخطه بزرگراهی موجود است و بزرگراه کربلا ادامه این مسیر تا مرز خسروی را نیز شامل می شود

خادمی افزود: پروژه بزرگراه کربلا تا اسلام آبادغرب بر عهده شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل است که کار در این قسمت در حال انجام است و اعتبار سال آینده آن را افزایش دادیم و ادامه مسیر با خود وزارت راه و شهرسازی است و اطلاع دقیقی از آن نداریم.

2 سرمایه گذار پای میز مذاکره برای ساخت آزادراه همدان-کرمانشاه هستند

خادمی با اشاره به پروژه آزادراه همدان-کرمانشاه، گفت: این پروژه در مرحله مذاکره با سرمایه گذار است

وی تصریح کرد: سرمایه گذار ایتالیایی در ابتدا برای مذاکره وارد کار شده بود که این مذاکره به نتیجه نرسید و در حال حاضر دو سرمایه گذار ایرانی و خارجی در حال مذاکره برای انجام این پروژه هستند.

خادمی افزود: برای ساخت آزادراه بخش عمده سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و سرمایه گذار پروژه تامین می شود و امیدواریم با سرانجام گرفتن این مذاکرات و حضور سرمایه گذار بتوان ساخت این پروژه را شروع کرد.




 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار