سلمان محمدی در گفتگو با تابناک:
معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش وپروش استان کرمانشاه گفت: ۳۲۰هزار دانش آموز در سطح استان تحصیل می کنند که هزار و ۱۰۰معلم ورزش در مقاطع مختلف تحصیلی تدریس می کنند.
کد خبر: ۳۷۶۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۴ 12 February 2017
دکتر محمدی امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت: معلمان با مدرک لیسانس و بالا تر درس تربیت بدنی را اجرا می کنند. 
 وی با بیان اینکه از محل سرانه آموزش وپرورش و در آمدهای دیگر و آموزش وپرورش کل با تزریق بودجه به مدارس تجهیزات برای اجرای رشته های تخصصی در مدارس تهیه شده است.
براساس طرح تحول بنیادین ۴فاکتور در حال اجراست 
معاون تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: برای اجرای طرح تحول بنیادین ۴فاکتور اصلی در حال اجراست که درتمام مقاطع تحصیلی معلم متخصص در رشته تربیت بدنی وجود داردکه درس تربیت بدنی را تخصصی تدریس می کنند. 
فاکتور دوم برنامه آموزشی است
وی گفت : برای همه مقاطع تحصیلی مخصوصا در مقطع ابتدایی ضمن آمادگی جسمانی بنیادهای آموزش یک رشته خاص  آموزش درکتاب آموزشی که تهیه شده در اختیار دانش آموزان قرار می گیرد.
فاکتور سوم فضای موردنیاز آموزشی
محمدی افزود: برای اجرای درس تربیت بدنی فضای موردنیاز حیات مدرسه هاست که در تابستان در طرح پروژه مهر با تاکید مدیران مدارس و روسای آموزش وپرورش حیات مدارس آماده شده که به دانش آموزان در فضای مناسب تربیت بدنی آموزش داده شود. 
ساخت سالن ورزشی در دوره دبیرستان
 وی تصریح کرد: در دوره دبیرستان برای دانش آموزان سالن ساخته شده است و مورد استفاده دانش آموزان مدارس همجوار نیز قرار می گیرد.
فاکتور چهارم تهیه تجهیزات مورد نیاز
این مسئول بابیان اینکه توسط خیران و با مشارکت والدین و سرانه آموزشی تجهیزات مورد نیاز برای اجرای  رشته های تخصصی  در مدارس تهیه شده است .
آموزش رشته های تخصصی در مقاطع مختلف تحصیلی
محمدی افزود : در مقاطع مختلف تحصیلی یک رشته تخصصی آموزش داده می شود. که باتدریس تربیت بدنی در نظام قبلی تفاوت دارد.
وی گفت: در مقطع اول ابتدایی مهارت های بنیادین آموزش داده می شود.و در پایه دوم  ۲۰درصد دانش آموزان طرح ژیمناستیک و مهارتهای اولیه را آموزش می بینند.
آموزش شنا در مقطع سوم ابتدایی
او  عنوان کرد: دانش آموزان در مقطع سوم ابتدای شنا آموزش داده می شود و در پایه چهارم طرح طناب کشی یا طناب زنی در ۱۵تکنیک  اجرا می شود.
اجرای رشته های تخصصی تر در مقاطع دوراول ودوم دبیرستان 
وی گفت : در مقاطع دور اول  ودوم دبیرستان رشته تخصصی تردومیدانی ، تنیس روی میز،بسکتبال و والیبال براساس کتاب سند تحول بنیادین  پیش می رود. 
درسدتربیت بدنی برای تکامل دانش آموزان است 
محمدی گفت : تربیت بدنی درس مهمی برای تکامل دانش آموزان است  که برای سلامت جسم و روان دانش اموزان در خارج از وقت مدرسه سالن های ورزشی برای فعالیت ورزشی دانش آموزان در نظر گرفته شده است .
گفتگو ازحدیث جمشیدی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار