دیر حوزه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به مهر خبر داد:
کرمانشاه- مدیر حوزه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بازرسی‌های بسیار فشرده از رستوران‌ها و اماکن عرضه مواد غذایی در کرمانشاه از ۱۵ اسفند آغاز می‌شود.
کد خبر: ۳۷۹۶۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸ 18 February 2017
به گزارش تابناک به نقل از مهر ؛حسین بیگلری اظهار داشت: اولویت ما برای تامین امنیت غذایی از مزرعه تا سفره، جلب مشارکت مردم با رویکرد خودمراقبتی است و وزارت بهداشت در نظر دارد این نقش محوری و پر رنگ را به مردم واگذار کند.
وی در خصوص بحث پایش محصولات کشاورزی و باقیمانده سموم و کود شیمیایی گفت: در بحث نظارت، چند سازمان شامل جهاد کشاورزی، دامپزشکی و مرکز بهداشت متولی هستند و هر نهاد با توجه به قوانین موجود نظارت می‌کنند.
بیگلری پیرامون آخرین وضعیت بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان گفت: با اقدامات بسیار خوب توسط کارگروه سلامت، این بیماری در کشور و بویژه در استان کرمانشاه مهار و کنترل شد و فصل مهاجرت پرندگان مهاجر از سیبری به مدیترانه نیز به اتمام رسید.
مدیر حوزه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بیان کرد: بازرسی‌های بسیار فشرده از رستوران‌ها و اماکن عرضه مواد غذایی در استان کرمانشاه از ۱۵ اسفندماه امسال با محوریت طرح نوروزی توسط تیم‌های تامین سلامت نوروزی آغاز خواهد شد.
بیگلری در خصوص عرضه مرغ و دام زنده گفت: شهروندان بدانند که ذبح غیربهداشتی و تهیه گوشت و مرغ از مراکز غیربهداشتی خطر آنفلوانزا و تب کریمه و تب مالت را به دنبال دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار