مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای دی ماه دفترچه‌های کاغذی در مراکز درمانی تامین اجتماعی کرمانشاه حذف شده، گفت: این کار سال آینده برای همه مراکز درمانی انجام خواهد شد.
کد خبر: ۳۸۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 21 February 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسناکیومرث فلاحی ، اظهار کرد: کرمانشاه جزو اولین استان‌های کشور بود که حذف دفترچه کاغذی را آغاز کرد و این کار در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان از ابتدای دی ماه انجام شده است.

وی ادامه داد: اکنون دو بیمارستان حضرت معصومه (س) و شهدا و همچنین پنج کلینیک تامین اجتماعی استان بدون دفترچه کاغذی، بیماران را پذیرش می‌کنند.

به گفته مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه، بیماران می‌توانند با ارائه کد ملی و نام و نام خانوادگی خود، در این مراکز درمانی پذیرش شوند و از خدماتشان استفاده کند

فلاحی در خصوص مزایای این طرح نیز یادآوری کرد: با الکترونیکی شدن پذیرش بیماران، هر بیمار یک پرونده خواهد داشت که سوابق پزشکی، دارویی و حتی آزمایش‌های او در پرونده مشخص است و در مراکز درمانی تامین اجتماعی در سراسر کشور قابل دسترس است.

وی تصریح کرد: در این روش دیگر دفترچه برای نوشتن دارو و آزمایش هم رد و بدل نمی‌شود و دارویی که پزشک برای بیمار تجویز می‌کند به صورت الکترونیکی در داروخانه قابل مشاهده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه کاهش خطاهای پزشکی را نیز از دیگر مزایای این طرح برشمرد

فلاحی با بیان اینکه با الکترونیکی شدن دفترچه‌ها هزینه‌های تامین اجتماعی هم کاهش می‌یابد، تاکید کرد: ما در گذشته 38 تا 40 هزار دفترچه 20 برگی در ماه برای افراد چاپ می‌کردیم که معادل 800 هزار برگ کاغذ کاربن‌دار خارجی است که هزینه زیادی برای تامین اجتماعی دارد.

وی صرفه‌جویی در وقت بیماران و بیمه شدگان را نیز از دیگر مزایای این طرح دانست و یادآور شد: دیگر نیازی به مراجعه بیمه شدگان به شعب تامین اجتماعی برای تمدید دفترچه نیست

به گفته این مسئول، این طرح قرار است سال آینده برای تمام مراکز درمانی انجام شود.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی استان که دارای دفترچه هستند را 760 هزار نفر عنوان کرد و گفت: گاهی تمدید دفترچه از استان‌های دیگر را هم داریم که به این آمار اضافه می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار