مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه از آغاز طرح بازرسی و نمونه برداری کارشناسان این اداره کل از شیر توزیعی در سطح مدارس استان خبر داد.
کد خبر: ۳۸۱۹۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 21 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، محمودرضا نیازی از آغاز طرح بازرسی و نمونه برداری کارشناسان این اداره کل از شیر توزیعی در سطح مدارس استان کرمانشاه خبر داد.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: طبق برنامه‌ریزی قبلی و به استناد مصوبات کارگروه هماهنگی توزیع شیر مدارس استان و در راستای اعمال ماده ۴ قانون سازمان ملی استاندارد، برای اطمینان از کیفیت شیر تولید شده و انطباق آن با استاندارد ملی، کیفیت شیرهای استریلیزه و پاستوریزه توزیع‌شده در سطح مدارس برای استفاده دانش آموزان در سال تحصیلی ۹۵-۹۶  توسط بازرسان اداره کل استاندارد استان کرمانشاه به‌صورت مستمر و جامع انجام خواهد گرفت.

مدیر کل استاندارد کرمانشاه با اشاره به اهمیت سالم بودن شیر مدارس و تأثیر آن بر سلامتی دانش آموزان گفت: از ابتدای طرح توزیع شیر مدارس در دی ماه، تعداد ۷ مورد بازرسی و نمونه برداری از محل تولید، نگهداری و توزیع شیر مدارس مربوط به ۴ شرکت تولیدی برنده مناقصه و طرف قرارداد اداره کل آموزش و پرورش استان، دارای مجوز توزیع شیر مدارس در سطح استان انجام شده است.

نیازی ادامه داد: نمونه ها جهت مطابقت با استانداردهای ملی مربوطه در فاکتورهای فیزیکو شیمیایی و میکروبی در آزمایشگاه های اداره کل استاندارد استان کرمانشاه در حال آزمون بوده و نتایج آزمون ها جهت ترتیب اثر به اداره کل آموزش و پرورش استان انعکاس می‌یابد.

وی فرآیند آزمایشات جهت اطمینان از کنترل کیفیت و سلامتی شیر را بسیار حساس دانست و اظهار داشت: بررسی رنگ، عطر و طعم، شکل ظاهری، ارزیابی فیزیکی و حسی، اسیدیته، ماده خشک بدون چربی، دانسیته، چربی، نقطه انجماد، بسته‌بندی و نشانه‌گذاری از خصوصیات آزمون فیزیک و شیمیایی و گرم‌خانه‌گذاری در دمای ۳۰ درجه سانتیگراد به مدت ۱۰ روز، گرم‌خانه‌گذاری در دمای ۵۵ درجه سانتیگراد به مدت ۷ روز و شمارش کلی میکرو ارگانیسم‌ها در دو دمای ذکر شده از مراحل آزمون میکروبی این محصول است.

مدیر کل استاندارد استان کرمانشاه در پایان با اشاره به اینکه سازمان ملی استاندارد درصدد تضمین سلامت و ایمنی آحاد جامعه بوده و وظایف و نقش این سازمان با سلامت و ایمنی مردم در ارتباط مستقیم است، خاطرنشان کرد: سلامتی دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان جامعه، بسیار مهم و حیاتی است و این اداره کل برای حفظ سلامتی دانش آموزان، با حساسیت  کیفیت و سلامت شیرهای توزیع شده سطح مدارس استان در تمام مراحل (از تولید تا توزیع) را به صورت مستمر و تا پایان طرح در خرداد ماه مورد رصد قرار می دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار