استاندار کرمانشاه بر برنامه ریزی جهت مقابله با ریزگردها با توجه به نزدیک شدن به فصل بهار تاکید کرد.
کد خبر: ۳۸۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۶ 22 February 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری؛ دکتر اسداله رازانی در جلسه کارگروه مدیریت بحران استان تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن ماه اسفند و نزدیکی شدن به فصل بهار که عمدتاً در این ایام نسبت به دیگر ماه ها ریزگردها بیشتر استان را تحت تاثیر قرار می دهند لذا ضروری است که هز چه سریعتر جهت اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله با ریزگردها چاره اندیشی و برنامه ریزی شود.

وی بیان داشت: باید بزودی جلسه کمیته مقابله با ریزگردها در استان تشکیل شود و در راستا تصمیمات و تهمیدات ویژه ای اتخاذ گردد.

استاندار کرمانشاه ادامه داد: تمامی نقاط استان به ویژه مناطق غربی با مسئله ریزگردها درگیر هستند و با توجه به اینکه ریزگردها در اسفند ماه و فصل بهار بیشتر استان را تحت تاثیر قرار می دهد لذا ضرورت دارد که به سرعت در این راستا چاره اندیشی و کارگروه مقابله با ریزگردها تشکیل شود و پیشرفت کار به صورت مستمر مورد برسی قرار گیرد.

دکتر رازانی در ادامه سخنان به حادثه پیش آمده برای ساختمان پلاسکو تهران در چند مدت گذشته اشاره کرد و گفت: چنانچه این ساختمان به سیستم هشدار دهنده و اطفای حریق مجهز بود خیلی راحت می شد این حادثه را کنترل کرد لذا اگر ساختمان هایی در استان وجود دارند که احتمال حادثه برای چنین ساختمان هایی می رود باید توسط دستگاه های ذیربط مورد شناسایی و به این جلسه جهت اتخاذ تصمیمات لازم معرفی شوند.

وی تاکید کرد: چنین ساختمان هایی باید سریعاً به سیستم های هشدار دهنده و اطفای حریق و دیگر امکانات لازم مجهز شوند.

وی همچنین بر تجهیز امکانات آتش نشانی های سطح استان به امکانات جدید تاکید کرد و گفت: در این راستا با وزیر محترم کشور موضوع را  در میان خواهیم گذاشت  اما ضروری است که دستگاه های ذیربط نیز در این زمینه جدیت و پیگیری داشته باشند.

 دکتر رازانی همچنین با اشاره به بافت فرسوده شهر کرمانشاه و دیگر شهرستان ها گفت: دستگاه های مسئول موظف هستند مکان هایی که در بافت فرسوده قرار دارند و احتمال رخ دادن حادثه برای آنها در اثر سیلاب و بارندگی های شدید می رود، سریعاً شناسایی کنند و با ارائه راهکار به این جلسه گزارش نمایند.

استاندار کرمانشاه در ادامه بر اتخاذ تمهیدات لازم برای مقابله سریع با آتش سوزهایی که در جنگل ها مراتع و مزارع استان رخ می دهد،  تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار