فرماندار شهرستان روانسر گفت: جمعیت هلال احمر باید بیش از پیش ارائه آموزش های امدادی را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.
کد خبر: ۳۸۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۰:۵۱ 22 February 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی فرمانداری روانسر،حسین ویسمرادی در حاشیه برگزاری مانور زلزله که در دبستان حضرت زینب(س) شهر روانسر برگزار شد افزود: اگر همه اقشار جامعه آموزش های لازم را فراگیرند،  در مواقع بروز حوادث و بحران ها، آسیب های اجتماعی و تلفات و خسارات کاهش می یابد.

وی با بیان اینکه آموزش عمومی در موضوع کمک های اولیه  بسیار مهم و ضروری  است تاکید کرد: جمعیت هلال احمر باید به مسائل آموزشی به ویژه ارائه آموزش به جوانان و دانش آموزان توجه ویژه ای داشته باشند

فرماندار روانسر ادامه داد: در جامعه ای که افراد آن هر روز با حوادث طبیعی و غیر طبیعی مواجه هستند هلال احمر باید بیشتر فعال بوده و همواره در آمادگی کامل باشد.

رییس جمعیت هلال احمر روانسر نیز در حاشیه این مانور گفت: این مانور با هدف ارتقای سطح آمادگی دانش آموزان در زمان بروز حادثه و کاهش آسیب های ناشی از وقوع زلزله صورت گرفت.
ادریس مرادی با اشاره به حادثه خیز بودن کشور ایران، برگزاری مانورهای ایمنی و زلزله را موجب آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با حوادث طبیعی دانست و افزود: این گونه تمرینات موجب آمادگی و هماهنگی و انسجام بیشتر دستگاه های امدادرسان در مقابل حوادث احتمالی خواهد شد.

در این مانور که به صورت نمادین و با شرکت نیروهای امدادی و دانش آموزان در دبستان حضرت زینب(س) برگزار شد، دانش آموزان با روش های امداد و نجات، حمل مصدوم، اطفای حریق، خروج اضطراری، پناه گیری و چگونگی مقابله با کاهش خسارات جانی و مالی ناشی از زلزله آشنا شدند.
این مانور با حضور ادارات و نیروهای امدادی فوریت های پزشکی، آتش نشانی، جمعیت هلال احمر و همکاری اداره آموزش و پرورش روانسر برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار