مدیرعامل تشکل های حمایتی و هدایتی کشاورزی ایران:
مدیرعامل تشکل های حمایتی و هدایتی کشاورزی ایران گفت: تعیین قیمت 1300 تومانی خرید تضمینی گندم در سال آینده در صورتی مناسب است که دولت حمایت هایی از تولیدکنندگان داشته باشد.
کد خبر: ۳۸۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 22 February 2017
 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا،سجاد سنجابی با اشاره به اعلام نرخ 1300 تومانی برای خرید تضمینی گندم، اظهار کرد: افزایش 30 تومانی نرخ خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته زمانی متناسب با هزینه‌های گندمکاران خواهد بود که دولت حمایت هایی نیز برای آنان در نظر بگیرد.
 
سنجابی با بیان اینکه بهتر بود نرخ خرید تضمینی گندم بریا سال آینده بر مبنای نرخ تورم تعیین می شد، افزود: هزینه‌های گندمکاران از هزینه‌ سوخت و کارگر گرفته تا دیگر هزینه‌های جانبی بر اساس نرخ تورم افزایش می یابد، لذا کمتر بودن افزایش قیمت خرید تضمینی گندم از نرخ تورم می‌تواند به تولیدکنندگان ضربه بزند.
 
مدیرعامل تشکل های حمایتی و هدایتی کشاورزی ایران با اشاره به بیشتر بودن قیمت 1300 تومانی نرخ خرید تضمینی گندم در مقایسه با قیمت های جهانی گفت: مقایسه قیمت گندم با قیمت جهانی در شرایطی که حمایتهای لازم از گندمکاران نشود، منطقی نیست.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر هیچ نوع حمایتی از تولیدکنندگان گندم در کشور نمی‌شود و همین مسئله می تواند گندمکاران را سرخورده کند.
 
عضو هیئت رئیسه مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور گفت: قیمت خرید تضمینی 1300 تومانی برای گندم شاید برای کشاورزان بزرگ که زمین‌های زیادی دارند منطقی باشد، اما برای گندمکاران خرد و کوچک نزدیک به هزینه‌های تمام شده خواهد بود و همین سود گندمکاری را برای انها کم می‌کند.
 
این صاحبنظر عرصه کشاورزی در مجموع قیمت 1300 تومانی تعیین شده برای خرید تضمینی گندم را قیمتی غیرمنطقی عنوان کرد و افزود: شاید محاسبه این قیمت با قیمت خرید جهانی گندم منطقی باشد، اما همین رقم با توجه به نرخ تورم به هیچ عنوان منطقی نیست.
 
سنجابی در ادامه از گندم به عنوان نان سرسفره مردم ایران یاد کرد و افزود: گندم یک کالای اساسی و استراتژیک است که رسیدن و ماندگاری در خودکفایی در تولید آن از اهمیت زیادی برخوردار است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار