رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: نتیجه مطالعات طرح آمایش سبب شناخت از وضعیت و جایگاه توسعه کرمانشاه در کشور می‌شود.
کد خبر: ۳۸۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۶ 23 February 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس، طهمورث الیاسی  طرح آمایش و توسعه استان که پیش‌ازظهر امروز در دانشکده علوم اجتماعی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت:‌ مبحث آمایش استان یکی از موضاعت اساسی در اتباط با برنامه‌ریزی و توسعه بلندمدت است که در کنار سایر مطالعات در خصوص برنامه‌ریزی‌های کاربردی کمک می‌کند تا توسعه کشور رشد پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ طی سال‌های اخیرتجارب متحولانه‌ای قبل و بعد از انقلاب در مورد مباحث آمایشی مطرح شده است و هر چند مبحث آمایش تنوع زیادی دارد، اما مشاوران دارای صلاحیت و رتبه‌بندی شاخص در این زمینه وجود ندارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت: اکنون در بررسی طرح آمایش اجماعی وجود ندارد و این موضوع به دلیل اختلاف دیدگاه و عملکردها در استان‌های مختلف است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه ادامه داد: طی  سال 93 با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، مسؤولیت این پروژه را به عهده گرفتم و اکنون مبحث مطالعات آمایش با انتخاب مجری طرح از سوی دانشگاه رازی کرمانشاه در دستور کار قرار دارد.

وی گفت:‌ با توجه به تجارب حاصل شده در این زمینه تصمیمات عاقلانه‌ای اتخاذ شد تا مطالعات آمایش استان به خوبی صورت بگیرد و اکنون بعد از بررسی 2 نتیجه ناموفق در اصفهان، توانستیم در فرآیند طرح مذکور در کرمانشاه به نتیجه برسیم.

الیاسی یادآور شد: در برخی استان‌ها با ارقام 2 میلیاردی و مناطق دیگر با صرف اعتبارات 300 میلیون تومان نیز این طرح انجام شده است و در این راستا با شرکت‌های غیرمجاز که قصد ورود داشته باشند برخورد می‌شود.

این مسؤول با  اشاره به اینکه فرآیند مطالعات آمایش شامل دانش‌های اندوخته برای برنامه‌ریزی است، افزود: برای تکمیل و ادامه مطالعات ظرفیت‌های مناسبی در استان وجود دارد که به عنوان سازمان متولی با مساعدت دستگاه‌های‌های اجرایی مراحل تدوین این طرح را در دستور کار قرار دادیم.

وی گفت: اکنون مطالعات آمایش در 13 استان انجام شده، مورد بررسی قرار گرفته است که در این راستا برخی از مناطق از سایر استان‌ها قوی‌تر ارزیابی شدند.

وی عنوان کرد: برای طرح مذکور، مشاوران نقطه نظراتی را بیان کردند و اصلاحات طرح آمایش استان انجام شده و با صاحب‌نظران در سطح ملی چند جلسه هم‌اندیشی را برگزار و طی هفته آینده نیز سندی را برای آمایش سرزمینی تدوین کنیم.

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه، در مطالعات آمایش فرایند و نتیجه آن مهم است، همچنین در به کارگیری نتایج مطالعات در راهبرد توسعه استان استفاده کنیم.

این مسؤول با اشاره به اینکه نتایج مطالعات هنور تکمیل نشده، یادآور شد: سند آمایش بالادستی استان براساس برنامه‌ریزی بلندمدت و افق 20 ساله را بررسی و در برنامه ششم توسعه استان پیش‌بینی می‌کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه اظهار داشت: این طرح تفاوت‌‌هایی با مطالعات معمولی دارد و به ما کمک می‌کند از وضعیت و برنامه‌های استان شناخت مناسبی پیدا کنیم.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار