افتتاحیه طرح گسترش برنامه‌های حوزه فرهنگ رضوی با قرائت پیام وزیر، حضور معصومه ابتکار و برگزاری همایش شهر سبز پایدار، معارفه مدیرکل منابع طبیعی، آغاز حیات دوباره صنعت فولاد آلیاژی ملایر و ورود موج سرما مهم‌ترین رویدادهای خبری همدان در یک هفته گذشته بوده است.
کد خبر: ۳۸۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۲ 26 February 2017
افتتاحیه طرح گسترش برنامه‌های حوزه فرهنگ رضوی با قرائت پیام وزیر، حضور معصومه ابتکار و برگزاری همایش شهر سبز پایدار، معارفه مدیرکل منابع طبیعی، آغاز حیات دوباره صنعت فولاد آلیاژی ملایر و ورود موج سرما مهمترین رویدادهای خبری همدان در یک هفته گذشته بوده است.

به گزارش ایرنا، موج سرما همدان را جزو سردترین نقاط کشور قرار داد به گونه ای که دمای هوای همدان هفته گذشته به 22 درجه سانتیگراد زیر صفر نیز رسید.

شهرام حکیمی کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: شهر همدان با 22 درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان و فامنین با صفر درجه گرمترین نقطه استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

رئیس پلیس راه استان همدان نیز گفت: ریزش سنگین برف و برودت هوا موجب لغزندگی تمامی جاده های این استان شد و در حال حاضر کولاک زمینی در تمامی جاده های رزن، جاده سوباشی کبودراهنگ و گردنه های آوج، اسدآباد و همه کسی در جریان است.

موج سرما موجب تعطیلی مدارس در برخی نقاط همدان شد که به گفته اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان همدان مدارس برخی نقاط استان به دلیل ریزش برف و لغزنده بودن سطح معابر عمومی و خیابان ها در نوبت صبح روز شنبه 30 بهمن ماه تعطیل است.

شرایط نامساعد جوی شهر مشهد در هفته گذشته پرواز همدان - مشهد را لغو کرد کرد که مهدی افتخاری روابط عمومی فرودگاه همدان در این باره گفت: ابتدا مقرر شد پرواز همدان - مشهد با چند ساعت تاخیر صورت پذیرد ولی شرایط نامساعد جوی شهر مشهد منجر به لغو این پرواز شد.

** نجات 2 مادر باردار گرفتار برف در همدان

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان گفت: مادر باردار روستایی گرفتار در برف بامداد روز شنبه با امدادرسانی به موقع نیروهای این مرکز نجات یافت.
عباس اولیا سمیع افزود: این مادر باردار با تلاش و ایثار چهار ساعته کارکنان فوریت های پزشکی شهرستان فامنین در روستای یسرلویی از توابع بخش قهاوند استان همدان نجات یافت.

وی در خبر دیگری بیان کرد: مادر باردار گرفتار در برف واقع در کوهستان های روستای هرمیدول کردستان در نوار مرزی کشور عراق امروز توسط بالگرد فوریت های پزشکی همدان نجات یافت.

اولیا سمیع افزود: بر اساس اعلام وضعیت اورژانسی مادر باردار در کوه های برفگیر کردستان اورژانس هوایی 115 استان همدان برای نجات این زن باردار به روستای هرمیدول کردستان در نوار مرزی عراق پرواز کرد.

وی اضافه کرد: بالگرد فوریت های پزشکی همدان به علت کوهستانی بودن و انباشته شدن یک و نیم متری برف قادر به نشستن نشد و به ناچار بربام یکی از خانه های که بصورت پلکانی در دامنه کوه ساخته شده بود، به صورت هاور قرار گرفت.

اولیا سمیع افزود: عوامل اورژانس حدود 200 متر داخل برف سنگین پیاده روی کردند و با اقدامات پیش بیمارستانی بانوی باردار را به یکی از خانه های ایمن انتقال دادند.

** ابتکار: ایران بهترین کشور برای تولید انرژی خورشیدی است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست گفت: طبق ارزیابی های جهانی، ایران بهترین کشور برای تولید انرژی خورشیدی است و این موضوع توسط چند کشور اروپایی مطالعه و تایید شده است.

معصومه ابتکار در جریان بازدید از نیروگاه هفت مگاواتی همدان افزود: یکی از دلایل مناسب بودن ایران برای تولید انرژی خورشیدی وجود سرمایه انسانی توانمند است چرا که ایران می تواند بعد از ساخت نیروگاه در ادامه آن را به خوبی مدیریت کند.

معاون رییس جمهوری بیان کرد: اجرای این طرح موجب شده تنها به یک انرژی نظیر برق و گاز اتکا نشود و تلفات انرژی نیز کاهش یابد.

** تفاهم نامه شهر سبز پایدار همدان تمدید شد

با موافقت معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست، تفاهم نامه شهر سبز پایدار همدان به مدت سه سال دیگر تمدید شد.

هفتادمین شهر سبز پایدار جهان و نخستین شهر سبز پایدار جهان اسلام معرفی شده است و پیش از این شهر همدان به مدت 2 سال به عنوان شهر سبز پایدار مطرح بود.

همچنین در حاشیه نخستین همایش ملی شهر سبز پایدار در همدان، قرارداد ساخت نیروگاه خورشیدی هفت مگاواتی همدان در حضور رییس سازمان حفاظت محیط زیست منعقد شد.

** گرد و غبار خوزستان فرامنطقه ای و دولت درصدد حل اوضاع فوق بحرانی است

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست گفت: گرد و غبار استان خوزستان فرامنطقه ای است و دولت حل این اوضاع فوق بحرانی را در دستور کار دارد.

معصومه ابتکار در نخستین همایش ملی شهر سبز پایدار در همدان اظهار کرد: گرد و غبار خوزستان که البته خیلی از شهرهای مرکزی را تحت پوشش قرار داده، فرامنطقه ای و از مرز سوریه و عراق وارد می شود.

وی اضافه کرد: لازمه حل این وضعیت نامطلوب همکاری بین المللی و منطقه ای است که دنبال می کنیم و بخشی نیز از داخل استان ها است که کانون ها شناسایی شده است.

وی بیان کرد: هم اکنون نسبت به کانون های ایجاد این گرد و غبار برنامه ریزی صورت گرفته و مطالعات آن نیز تکمیل شده و می دانیم کجا بحرانی و در چه منطقه ای فوق بحرانی است.

ابتکار افزود: 30 تا 40 هزار هکتار کانون فوق بحرانی در خوزستان داریم که در دستور کار دولت و جهاد کشاورزی است و مطالعه و شناسایی کانون ها تکمیل شده و برنامه ریزی در حفاظت از اراضی و جلوگیری از بیابان زایی نیز انجام شده است.

** واردات میوه با وجود منابع غنی و شرایط اقلیمی مناسب ضرورتی ندارد

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان گفت:واردات میوه با وجود دارا بودن منابع غنی و شرایط اقلیمی مناسب و چهارفصله بودن کشور ضرورتی ندارد.

آیت الله غیاث الدین طه محمدی روز سه شنبه در آئین اختتامیه نخستین همایش ملی شهر سبز پایدار اظهار کرد: امروزه بازار میوه و تره بار مملو از میوه های وارداتی است و این وضعیت زیبنده کشورمان نیست.

وی بیان کرد: با وجود برخورداری از انواع سبزیجات و میوه ها نباید غذاهای ناسالم نظیر سوسیس و کالباس در سبد غذایی مردم قرار گیرد و از آنجا که بسیاری از بیماری های کودکان ناشی از بی اعتنایی والدین به مصرف غذاهای ناسالم است لذا مادران باردار باید از مصرف مواد ناسالم پرهیز کنند.

** تخریب محیط زیست جنبه انتخاباتی دارد

استاندار همدان گفت: با توجه به نزدیک بودن انتخابات سال 96، پرداختن به موضوع تخریب محیط زیست جنبه انتخاباتی دارد.

محمد ناصر نیکبخت در شورای اداری که با محوریت بررسی عملکرد و برنامه بهبود محیط زیست همدان افزود: ابتکار از مفاخر نظام اسلامی است ایشان از اوایل انقلاب خدمات شایسته برای اسلام و انقلاب انجام دادند.

وی اضافه کرد: خانم ابتکار بعنوان یک مدیر انقلابی و قهرمان ملی و بین المللی شناخته می شوند و در طول زندگی، عمر خود را صرف خدمت به ویژه در حوزه حفظ محیط زیست کردند.

وی یادآوری کرد: 12 سال پیش هنگام تحویل محیط زیست به دولت نهم شرایط زیست محیطی بسیار مطلوب بود و از وقوع بسیاری از اتفاق های ناگوار به ویژه در تهران با وجود هزینه هایی که داشت جلوگیری شد.

استاندار همدان بیان کرد: خانم ابتکار از رشد قارچ گونه صنایع و تغییر کاربری ها که منافع مالی بالایی را برای بسیاری به همراه داشت جلوگیری کرد.

** افراد توانمند وارد عرصه انتخابات شوند

رئیس ستاد انتخابات استان همدان از افراد توانمند، متعهد و متخصص خواست تا در عرصه انتخابات ورود کنند.

محمد ابراهیم الهی تبار از تمامی افراد دارای شرایط قانونی، توان، تجربه، تخصص و تعهد متناسب با وظایف شوراهای اسلامی برای حضور در این عرصه انتخابات دعوت کرد.

وی افزود: با توجه به حضور افراد فرهیخته، با تجربه و متعهد در تمامی مناطق استان، امیدواریم در تمامی شهرها و روستاها، افراد واجد شرایط اعلام داوطلبی کرده تا در تمام مناطق استان شورای اسلامی تشکیل و مردم قدرشناس استان از خدمات آنان بهره مند شوند.

وی با ذکر اینکه زمان نامنویسی از داوطلبان شوراهای شهر و روستا همزمان با تعطیلات آغاز سال جدید است اظهارکرد: در این ایام تمامی فرمانداریها و بخشداریهای این استان آماده ثبت نام از نامزدهای عضویت در شوراها هستند.

** آغاز حیات دوباره صنعت فولاد ملایر 

صنعت فولاد ملایر با گذشت یک سال از پیگیری های مجدانه مسئولان امر، حیاتی دوباره را آغاز کرد تا چرخ های زنگار بسته این صنعت در دولت تدبیر و امید دوباره به حرکت درآید و نوید بخش رخدادی ماندگار در آستانه سال جدید باشد.

شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر که روزی شاهراه صنعت استان همدان بود، پس از سالها تعطیلی و بحران زدگی، در آستانه راه اندازی مجدد و بازگشت به چرخه تولید قرار گرفت که خبری خوش برای جوانان جویای کار ملایری است.

صنعت فولاد ملایر که به دلیل رکود بازار، مشکلات اقتصادی، تحریم های ظالمانه، نبود سرمایه در گردش و برخی سوء مدیریت ها بیش از پنج سال به حالت تعطیل درآمده بود که با تلاش ها و پیگیری های مستمر دولتمردان، نبض این صنعت دوباره زده شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس دهم در جریان بازدید از شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر همزمان با آغاز فعالیت تیم مدیریتی جدید این صنعت از دوشنبه هفته گذشته اظهار کرد: راه اندازی مجدد این صنعت در ملایر، نمونه ای بارز از جهاد در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی، استقلال تولیدی و صنعتی در کنار ایجاد اشتغال است.

**ردپایی از گرگ در مناطق مسکونی همدان دیده نشده است

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان همدان در خصوص صحت اخبار و تصاویر منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر حضور گرگ در مناطق مسکونی همدان گفت: تاکنون هچگونه ردی از وجود گرگ در مناطق مسکونی همدان پیدا نشده است اما احتمال حضور گرگ در سطح شهر در این فصل از سال وجود دارد.

جواد نوری اظهر روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با توجه به پوشیده شدن سطح طبیعت از برف و نایاب شدن طعمه احتمال حضور و جولان گرگ در سطح شهرهای همدان وجود دارد.

وی بیان کرد: گرگ ها به علت هراس از انسان همواره از جامعه انسانی فراری هستند ولی در صورت فشار گرسنگی برای تهیه مواد غذایی مجبور به حضور در مناطق مسکونی می شوند.

** رایحه فرهنگ رضوی در محدوده زمان و مکان نمی گنجد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: رایحه فرهنگ رضوی در محدوده زمان و مکان نمی گنجد چرا که منشا وحیانی و نبوی دارد و از مضجع عطر آگین بهترین بندگان خدا بر می خیزد.

سید رضا صالحی امیری در پیامی به آیین افتتاحیه طرح گسترش برنامه‌های حوزه فرهنگ رضوی در طول سال «رایحه رضوی» در همدان برگزار شد، افزود: فرهنگی رضوی و علوی، رضوان بی خزان و جاودانی است که هر قدر از ثمرات ناب و ارزشمند آن بهره می بریم باز مسیری با طراوت و پرنشاط پیش روی مان گشوده می شود و ما را به استانی مملو از فضیلت و معنویت رهنمون می سازد.

وی افزوده است: بوستان این فرهنگ، همیشه سر سبز است و رودخانه آن همواره جاری و گوارا؛ زمزم زلالی که تشنه کامان هر چه از آن بنوشند سیراب نمی شوند و رایحه ای که فراسوی زمان، شوق مشتاقان را بر می انگیزد و مرزهای جغرافیایی را در می نوردد.

**افتتاح دفتر خبرگزاری فرهنگ رضوی در همدان با حضور معاون وزیر ارشاد

با حضور معاون توسعه و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا (ع) دفتر خبرگزاری فرهنگ رضوی در همدان گشایش یافت.

به گزارش ایرنا این دفتر همزمان با مراسم افتتاحیه طرح گسترش برنامه‌های حوزه فرهنگ رضوی در طول سال 'رایحه رضوی' در مجتمع فرهنگی سینمایی شهید آوینی افتتاح شد.

معاون توسعه و مدیریت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: طبق مصوبات هیات مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) دفاتر خبرگزاری فرهنگ رضوی در چهار استان افتتاح شد و در سال آینده نیز دفاتر خبرگزاری سایر استان ها آغاز به کار خواهد کرد.

علی اصغر کاراندیش مروستی افزود: استان همدان در زمینه افتتاح دفتر خبرگزاری پیشتاز بوده است.

** چالش های زیست محیطی کشور نتیجه دخالت نابجای انسان در اکوسیستم است

مشاور و مدیرکل حوزه ریاست و ارزیابی عملکرد سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: دخالت نابجای بشر در اکوسیستم طبیعت چالش های زیست محیطی را به همراه داشته است.

نگهدار اسکندری شیری روز چهارشنبه در آئین معارفه مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: چالش هایی کنونی موجب بروز پدیده های نامبارکی نظیر بیابان، گرد و غبار، کاهش آب های زیرزمینی و خشکسالی شده است.

مدیرکل حوزه ریاست و ارزیابی عملکرد سازمان جنگل‌ها اضافه کرد: این چالش های اساسی گاهی اوقات کشور را دچار مشکل کرده و هفته گذشته در اهواز زندگی برای مردم را بسیار سخت کرده بود.

اسکندری شیری با ذکر اینکه پدیده گرد و غبار را نمی توان در کوتاه مدت رفع کرد بیان کرد: منابع طبیعی، مراتع و جنگلها، اکوسیستم هایی هستند که در صورت دخالت نابجا در آن جامعه را با مشکل مواجه می سازد.

وی توضیح داد: دشت هایی که در استان خوزستان به منشا گرد و غبار تبدیل شده اند در گذشته مراتع بودند.

** معاون وزیر: سال 96 شکوفاترین دوران ورزش کشور است

معاون توسعه ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان گفت: سال 96 شکوفاترین دوران ورزش کشور به لحاظ برخورداری از بودجه مناسب است.

به گزارش ایرنا غلامرضا شعبانی بهار چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران در همدان اظهار کرد: توجه ویژه نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر اختصاص بودجه کلان به ورزش در برنامه ششم توسعه دوران استثنایی را فراهم ساخته است و شیرین ترین خبر به جامعه ورزش کشور است.

وی بیان کرد: در برنامه ششم توسعه حدود 14هزار و 500 میلیارد ریال به بودجه وزارت ورزش و جوانان افزوده می شود که بخش اعظم آن به شورای برنامه ریزی استان ها تعلق می گیرد.
وی افزود: این میزان بودجه قرار است برای توسعه ورزش همگانی، روستایی و عشایری، بانوان، مدارس، جانبازان و معلولان و زیرساخت های ورزشی در سطح استان ها هزینه شود.

** مدیرعامل پاس: بازیکن متخلف برزیلی تحت تعقیب پلیس اینترپل است

مدیرعامل باشگاه پاس گفت: 'کریدنس کلییر واترکوتو' بازیکن متخلف برزیلی هم اکنون تحت تعقیب پلیس بین الملل (اینترپل) قرار دارد.

محمدتقی رحیمی اظهار کرد: این بازیکن در نخستین سال انتقال پاس به همدان به عنوان بازیکن تستی حضور یافته و هیچ گونه قراردادی با باشگاه نداشته است منتهی پس از عزیمت به برزیل با قرارداد جعلی مدعی طلب مالی شده و فیفا نیز در این مدت چندین مرتبه اخطار کتبی ارسال کرده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه در سال های اخیر به پرونده این بازیکن به طوری دقیق و کامل رسیدگی نشده و حالا او با ادعای طلب مالی و شکایت به فیفا، منجر به رای کمیته انضباطی فدراسیون جهانی مبنی بر کسر امتیاز از تیم پاس شده است.

**دولت یازدهم دنبال آمار سازی نیست

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: دولت تدبیر و امید بنا ندارد آمارهای دروغ و اشتباه به مردم بدهد.

سعید شیرکوند در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان افزود: باید در ارائه اطلاعات از آمار سازی و و ارائه آمار ناصحیح به مردم به طور جدی پرهیز کرد.

وی اضافه کرد: برخی مسئولان دولت های گذشته اقدام به دستکاری در آمارها و تعریف و تغییر در اطلاعات کردند که این رویه موجب سلب اعتماد شنوندگان شده بود.
به گزارش ایرنا وی تصریح کرد: دولت یازدهم بنا ندارد آماردروغ به مردم بدهد یا با دستکاری اعداد و آمار، اطلاعات نادرست را منعکس کند.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، همدان را استان پیشتاز کشور در اجرایی کردن پیام رهبر فرزانه انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار