رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت: تفاهم‌نامه همکاری در زمین ارائه راهکارهای علمی استفاده از انرژی با جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین امضاء شده و نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در حوزه اسلام‌آباد غرب دایر می‌شود.
کد خبر: ۳۹۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۹ 09 March 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس، بهرام بادکو برگزار شد، اظهار داشت: کنفرانس بین‌المللی فناوری و انرژی سبز، هفتم اردیبهشت ماه سال آینده به‌همت موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه انجام می‌پذیرد.

رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: محورهای کنفرانس مهندسی مکانیک، مهندسی عمران، مهندسی معماری، مهندسی کامپیوتر، آی.تی، محیط‌زیست، مهندسی صنایع و مهندسی برق است.

وی با یادآوری اینکه مهلت ارسال چکیده و کامل مقالات 22 فروردین ماه سال 96 است، افزود: مراسم مذکور در تاریخ هفتم اردیبهشت ماه سال آینده انجام می‌شود.

این مسؤول با بیان اینکه مهلت ارسال ایده‌های فناورانه 15 فروردین ماه سال آتی و تاریخ اعلام نتایج داوری 26 فروردین ماه 96 است، افزود: آخرین مهلت ثبت‌نام در این کنفرانس 28 فروردین ماه (بدون تاخیر) و دوم اردیبهشت ماه سال 96 (با تاخیر) در نظر گرفته شده است.

به گفته رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی کرمانشاه، آدرس دبیرخانه سمینار یاد شده ایران، کرمانشاه، سه‌راه 22 بهمن، موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی و شماره تماس 08331031661 است.

وی تاکید کرد:‌ در حوزه پژوهش و ایده‌های فناورانه همراه با برپایی نمایشگاه و مسابقه طرح‌های خلاقانه انجام می‌شود و حمایت از 2 ایده برتر قابل تجاری‌سازی در هر محور با اولویت جذب و پذیرش در پارک علم و فناوری کرمانشاه انجام می‌گیرد.

بادکو با اشاره به اینکه اگر نتیجه همایش خوب بود، برگزاری آن سالیانه ادامه می‌یابد، گفت: وضعیت انتشار دی‌اکسیدکربن در جهان افزایش یافته است و 8 درجه دمای هوای کره زمین گرم شده است.این مسؤول یادآور شد: در بین دهه‌های اخیر، دهه فعلی به عنوان گرم‌ترین دهه است و دمای روز و شب افزایش یافته و روزهای سرد هم کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت مذکور نشان از مصرف زیاد انرژی‌های تجدیدناپذیر است، تصریح کرد: تفاهم‌نامه همکاری در زمین ارائه راهکارهای علمی استفاده از انرژی با جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین امضاء شده و نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی در حوزه اسلام‌آباد غرب دایر می‌شود.

بادکو گفت: استفاده از انرژی بادی رشد 30 درصدی داشته و انرژی زمین گرمای، زیست توده مثل پسماندهای کشاورزی، انرژی دریایی، هیدروژن و خورشیدی قابل استفاده است.

رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه با بیان اینکه برخی کشورها قصد مساعدت بیشتر در این زمینه را دارند، خاطرنشان کرد: اساتیدی از سراسر جهان برای حضور در این برنامه به کرمانشاه می‌آیند و در کمیته علمی خارجی عضو می‌شوند و اساتید دانشگاههای معتبر کشور نیز حضور دارند.

وی افزود:‌ استفاده از انرژی خورشیدی و بادی در کرمانشاه بیشتر انجام شده و در سمینار پیش‌رو اطلاعات و ایده و یافته‌های علمی جمع‌آوری می‌شود.

این مسؤول یادآور شد: ارائه مقاله با اهدای جایزه نقدی برای تبدیل ایده به فناوری داریم و فراخوان شرکت در این سمینار علمی منتشر شده است.

رئیس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه اظهار داشت: سعی می‌کنیم نمایشگاه جانبی نیز هم‌زمان با برگزاری این سمینار بین‌المللی برگزار شود و باید گفت حامیان سمینار در داخل و خارج برای اجرای آن تلاش کرده‌اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار