مهمترین خبرهای استان
سخنگوی جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در شهرستان اشرافی گری بیداد می کند، گفت: دست‌ فروشان این شهرستان در کنار خیابان برای بدست آوردن لقمه نانی با جوخه سدمعبری مواجه می شوند.
کد خبر: ۳۹۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۴ 11 March 2017
رسانه های مختلف با گرایش ها و سیاست های متفاوت در استان کهگیلویه و بویراحمد به پوشش خبرها می پردازند اما تعدد رسانه ها در استان و گاها انحصاری شدن خبرها در میان خبرسازان دولتی باعث شده است که برخی خبرها در سایت های دیگر چندان نتواند مخاطبان مشتاق خود را پیدا کند و مشاهده می شود که برخی خبرهایی که می تواند تاثیر زیادی در جامعه داشته باشد به حاشیه می رود.
سایت تابناک کهگیلویه و بویراحمد در نظر دارد مهمترین خبرهای استان را در بسته ای خبری به مخاطبان خود ارائه دهد .
شهری در کهگیلویه و بویراحمد با تفریح های میلیاردی
سخنگوی جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در شهرستان اشرافی گری بیداد می کند، گفت: دست‌ فروشان این شهرستان در کنار خیابان برای بدست آوردن لقمه نانی با جوخه سدمعبری مواجه می شوند.
اسماعیل زارعی سخنگوی جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمد در حضورسعید جلیلی در مسجد شهیدان گچساران، گفت:اینجا شهری است که برای تفریحات میلیارد‌ها میلیارد تومان هزینه می‌شود و همه برای برچسب نامش سر و دست می‌شکنند اما دست‌فروشان کنار خیابان ساماندهی ندارند و جوخه سدمعبری کابوس نان‌آور خانواده می‌شود و نه یک جوان که ده‌ها جوان از این شهر وقتی در کنار همین خیابان‌ها بساطشان جمع شد سر از حمل بارهای قاچاق از بندر به مرکز کشور درآورده‌اند که تمام مالشان که یک خودرو هست بلکه شاید جانشان هم پای سرعت بالای فرار از ماموران گرفته شود.
سخنگوی جریان مردمی عدالتخواه استان کهگیلویه و بویراحمدتصریح کرد:تعجب نکنید اگر کسی می‌گوید در پنجمین ابرقدرت نفتی جهان خانواده‌ای برای سیر کردن شکم فرزندان خود نان قرضی می‌گیرد و یا آن که از راضی بودن مردم شهر خود به ۲ میلیون و پانصد تومان برای گذران زندکی می‌گوید، جای تعجب نیست چرا که این مدال ابرمخزنی بودن شهرمان تنها دودش را خورده‌ایم، اینجا شمال جنوب کشور است اما این نشان هم تنها در بنرهای خوش‌آمدگویی از مسافران نوروزی دیده می‌شود و هیچ خاصیت دیگری ندارد.
وی افزود:اینجا کدخدایان سیاسی برای مهم ترین سرنوشت‌های ملت یعنی مجلس و دولت تعیین تلکیف می‌کنند و در عوض پای سفره کدخدا لیست مدیران و استخدامی‌های آینده در جیب نمایندگان قرار می‌گیرد که این گوشه‌ای از دردهای چندین و چندساله این شهر و دیار است./این خبر را آفتاب جنوب منتشرر کرده است.
افرادی که تا آخر تعطیلات در بازداشت پلیس خواهند ماند
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در نشست خبری گفت :پیام من به همه افرادی که منتظر چهارشنبه پایان سال بودند تا آتش بازی و نا امنی ایجاد کند اینست که همه این افراد تا پایان تعطیلات میهمان پلیس خواهند بود و مواظب باشند که ایامی که باید به شادی و تفریح بگذرد به تلخی تبدیل نشود.

انصاری با اشاره به اینکه در زمینه امنیت مردم با هیچکس تعارفی نداریم، گفت: تامین نظم و امنیت همیشه در دستور کار بوده اما تاکید ما اینست در این مدت پایان سال با جدیت و شدت بیشتر به این مساله بپردازیم.
وی گفت به افرادی که به دنبال تخریب و صدمه زدن به نظم و امنیت مردم و اموال عمومی هستن هیچ گذشتی نمیکنیم.
سردار انصاری به خانواده ها توصیه کرد: بیشتر نوجوانان و جوانان آشنایی با حوادثی که ممکن است این مواد محترقه حتی مرگ را برایشان رقم بزنند، آگاهی ندارند و ضروری است خانواده ها ضمن نظارت بر فرزندان خود از ارتباط آنها با افراد ناباب جلوگیری کنند.
مقام ارشد انتظامی استان ضمن بیان توجه ویژه پلیس به موضوع پیشگیری از وقوع جرم، تصریح کرد: برای زمان عید نوروز و تعطیلات در همه استان گشت های پیاده و سواره محسوس و نامحسوسی پیش بینی کردیم که هم مسافران با خیال راحت به تفریح بپردازند و هم شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی که قصد مسافرت دارند با خیالی آسوده به سفر بروند.
سردار مهدی انصاری خاطر نشان کرد: طرح نظارت شدید پلیس از 25 اسفند تا 14 فروردین در همه نقاط استان به اجرا در می آید و هم در زمینه راه های مواصلاتی و درون شهری و هم در زمینه امنیت عمومی در همه نقاط استان به جدی دنبال تامین امنیت مردم هستیم.
استفاده از سم و کود در گوجه و هندوانه هنوز مشکل دار است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت : در این دولت با توجه به ساماندهی فروشگاههای کود و سم و بر اساس نسخه گیاه پزشکی و کارشناسان کشاورزی کود و سم در محصولات کشاورزی استفاده می شود و مصرف سم و کود در محصولات کشاورزی تا حدود زیادی کاهش یافت.
وی بیان کرد: در زمینه استفاده از سم و کود در برخی محصولات کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد از جمله هندوانه و گوجه هنوز مشکل وجود دارد، به خاطر اینکه زودتر محصول برسد و برخی از خارج استان زمین های کشاورزی را اجاره و اقدام به کشت می کنند که هدفشان درآمد بالاست و به همین دلیل نگرانی ها در اینگونه کشت ها بیشتر است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کمیته مشترک از چند دستگاه بر تولید محصولات کشاورزی نظارت دارد که امیدواریم بتوانیم در این زمینه اقدامات خوبی انجام دهیم.
گوهرگانی تصریح کرد: تمام فروشگاههای کود و سم به صورت غیر مجاز و بی کیفیت اقدام به توزیع کود و سم می کردند که حتی برخی از این کود و سموم فلزات سنگین داشتند، با توجه به پیگیریهای شورای سلامت کشور و استان تا حدود زیادی این فروشگاه ها ساماندهی شدند، مجورز گرفتند و نظارت ها و کنترل جدی تر شده است.
انتقاد جبار کیانی از سیاسی کاری دولت در واگذاری پروژه های دولتی
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران گفت: بسیاری از پروژه‌های قابل واگذاری دولت به بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد.
جبار کیانی‌پور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دولت پروژه‌های نیمه تمامی به ارزش 500 هزار میلیارد تومان را بنا دارد به بخش خصوصی واگذار کند در حالی که در برخی استان‌ها مشابه همین پروژه‌ها را کلنگ زنی می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی جای که منفعت داشته باشد هزینه می‌‎کند عنوان کرد: بسیاری از پروژه‌های قابل واگذاری دولت به بخش خصوصی توجیه اقتصادی ندارد.
کیانی پور تصریح کرد: تاکنون در استان کهگیلویه و بویراحمد پروژه توجیه‌پذیری برای بخش خصوصی قابل واگذاری نبوده و با وجود برگزاری 19 نشست حتی یک پروژه به طور 100 درصدی واگذار نشده است.
عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی ایران ابراز کرد: تازمانی که رویکرد دولت در استان‌ها در زمینه پروژه‌های عمرانی ، سیاسی است، امکان موفقیت وجود ندارد و باید در این زمینه رویکرد دولت تغییر پیدا کند.
کیانی پور خواستار طراحی مکانیزم نظارت بر فروش پروژه‌های نیمه تمام عمرانی شد و ادامه داد: انتظار می‌رود قوه قضائیه، مجریه و مقننه در ارتباط با واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی با تعامل و همکاری نظارت کامل داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه نگاه دولت نباید واگذاری پروژه‌های نیمه تمام عمرانی که روی دستش مانده به بخش خصوصی باشد افزود: پروژه‌های قابل واگذاری باید به فضای کسب و کار و همچنین رونق کمک کرده و در توانمند کردن بخش خصوص موفق عمل کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار