فضل الله رنجبر در گفتگو با تابناک:
فرماندار کرمانشاه گفت: ازمجمع نمایندگان استان در خواست کردیم که در بودجه ی سال ۹۶ کمک کنند که یک ردیف اعتباری برای رفع معضلات مناطق حاشیه نشین اختصاص دهند،که درسفر رئیس جمهوری این موضوع در دستور کار قرار گرفت و پنج میلیارد تومان برای ساماندهی زیرساخت این مناطق در نظر گرفته شد.
کد خبر: ۳۹۸۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۱:۴۵ 24 March 2017
 فضل الله رنجبر امروز در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت: توجه به مشکلات زیر ساختی مناطق حاشیه نشین از معضلات استان است که، مشکلات فاضلاب حاشیه شهر (شهرک های  جعفر آباد، ملاحسینی، مراد آباد ، و کهریز)در دستور کار قرار و از سوی شرکت آب و فاضلاب پیگیری و تکمیل شده است.

وی خاطر نشان کرد:ما در ۱۲ جلسه رسمی و بالغ بر ۲۰ کمیته های فرعی در ارتباط با مسئله اعتیاد پرداخته ایم ، که سازمان های مردم نهادی از قبیل پایگاه های سلامت اجتماعی، N.A و نارنا که مختص بانوان بوده را باخود همراه و مشارکت داده ایم.

ایشان با بیان اینکه با همکاری  چندین سازمان مردم نهاد( سمن ) توانستیم برنامه های موثری در جهت پیشگیری از اعتیاد و مخصوصا تاب آوری جوانان و نوجوانان داشته باشیم، افزود:  تلاش کردیم در این زمینه بخشداری ها را در روستاها وارد بحث کنیم.ودر حوزه مسایل اجتماعی در سال ۹۵ به طور جدی بنا به تاکید رهبری با توجه به معضلات اساسی مانند اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و فاصله اجتماعی در دستور کار مسئولان قرار گرفت. 

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: کلاس های توانمندسازی و پیشگیری از اعتیاد در دانشگاه ها تشکیل داده شد، که برگزاری چنین کلاس هایی در سال آینده هم جزو برنامه های ما است که با همکاری جهاد دانشگاهی در حال نهایی کردن توانمندی مناطق حاشیه نشین شهر کرمانشاه بوده، که مراحلی از این طرح به اتمام رسیده است.

رنجبر تصریح کرد:  این طرح در ستاد باز آفرینی که در دولت  وجود دارد، ادامه خواهد داشت و ما برنامه های خوبی در ارتباط با اعتیاد، مسایل اجتماعی و.. در دستور کار فرار گرفته که اکنون در حوزه ی شهرستان کرمانشاه آمار طلاق نسبت به قبل کاهش یافته است.

 وی با اشاره به عملکرد خوب خویش در توسعه ی کمپ های مجاز و مقابله با کمپ های غیر مجاز، افزود: در انتهای سال ۹۵ با همکاری دادستان، استاندار، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، بهزیستی، شهرداری کرمانشاه و نیروی انتظامی توانستیم معتادان متجاهر و متکدیان را جمع آوری کنیم.
 
این مسئول گفت: با همکاری شهرداری کرمانشاه کارهای خوبی در اردوگاه متکدیان و زنان معتاد در چشمه سفید ( ماهیدشت) صورت گرفته که در ماه های پایانی سال ۹۵ این اردوگاه آماده شده است که با مشارکت مجمع خیران، زنان معتاد را تحت پوشش قرار دادیم.

 او ساماندهی کودکان کار و خیابانی را از دیگر اقدامات مفید حوزه اش دانست و افزود: در سال ۹۵ اقدام ارزشمندی در این حوزه  صورت گرفت که اکنون ستاد ساماندهی فعال شده که در این راستا در دو جبهه با کمک  خیران خانواده های کار را حمایت ، و برای برخی از کودکان کار تولید کردیم، 

رنجبر خاطر نشان کرد: برای  ۱۵ نفر از این کودکان توسط بهزیستی کار ایجاد شده که با تفاهم نامه ای بین بهزیستی، شهرداری، نیروی انتظامی  و دستگاه قضا این اقدام مورد حمایت قرار گرفت و ما طرح های خوبی برای احداث سرای محله پیشنهاد کرده که طرح اولیه آن تصویب شده است.

  این مدیر ارشد اظهار داشت: فرمانداری کرمانشاه پس از توجه به ایجاد اشتغال و اقتصاد در توجه به مسایل اجتماعی کارهای خوبی در کارنامه ی خود ثبت کرده است که مشکلات کاربردی زیر ساخت مناطق حاشیه شهر را به طور جد پیگیری کرده ایم.

او‌ تصریح کرد: با همکاری سازمان های فرهنگی ( بهزیستی، شورای هماهنگی با مواد مخدر، آموزش و پرورش) کارهای فرهنگی مفیدی را شروع کردیم که نمونه های عینی و مثال زدنی طرح ها را در منطقه حاشیه نشین شهر داریم که در زمان مناسبی آن ها را برای مردم، تشریح می کنیم.

این مدیر ارشد در خاتمه عنوان کرد: ما در این طرح برای دانش آموزان در محلات حاشیه نشین جشنواره های ورزشی در جهت توسعه ی امورات ورزشی برگزار و برنامه های فرهنگی دیگری برای توانمندی و ایجاد درآمد در این مناطق تدارک دیدیم که پس از موضوع اشتغال این مسئله در دستور کار ما نهادینه شده است.
گفتگو از قهرمانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار