آذر هدایتی در گفتگو با تابناک:
کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی گفت:در دو سال اول زندگی، کمبودهای غذایی آثار ناگوار و جبران ناپذیری به جای می گذارند،چرا که بعد از دو سالگی، آهنگ رشد به سرعت انجام نمی شود، و مجددا در دوران بلوغ آهنگ سریعی پیدا می کند.
کد خبر: ۳۹۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۹ 24 March 2017
 آذر هدایتی فر امروز  در گفتگو با خبرنگار تابناک از کرمانشاه، اظهار داشت: سلامت پوست، مو و تمام اعضای بدن به نوعی، به مقدار مواد غذایی و ترکیب آن ها بستگی دارد. 

وی خاطر نشان کرد:  برای تجدید ساختمان سلول های بدن، نیاز به غذای مناسب و کافی داریم، کودکان و نوجوانانی که در حال رشد هستند با دریافت غذاهای مناسب رشدشان تامین می شود.

 کارشناس ارشد تغذیه  و رژیم درمانی متذکر شد:عدم  تامین غذای کافی نمی تواند در این زمان  تعیین شده سبب دستیابی به  وزن مطلوب در کودک شود و در رشد مغزی او ‌اختلال ایجاد کرده و تامین غذای کافی در این زمان نمی تواند سبب رفع مشکل در رشد مغز، شود. 

 هدایتی فر با اشاره  به ارزش غذایی گوشت ها، شیر، تخم مرغ، غلات و حبوبات، افزود: به طور کلی پروتئین در محصولات گیاهی و‌حیوانی همراه مواد دیگر وجود دارند چرا که پروتئین در بدن نقش اختصاصی و مهمی در ساختن سلول ها، هورمون ها و آنتی کورها رشد و نمو و خون سازی، دارند.

او اظهار داشت: اگر غلاتی مثل برنج و گندم یا فرآورده های آن (نان، رشته و ماکارانی و...) همراه حبوباتی مانند عدس، نخود، لوبیا، باقلا و.... خورده شود، پروتئین این دو تا حدودی یکدیگر را تکمیل  و ارزش غذایی بیشتری پیدا می کنند.

این کارشناس ارشد تغذیه ادامه داد: پروتئین در اثر حرارت طبخ از بین نمی رود، بلکه هضم  آن معمولا آسانتر می شود و ارزش پروتئین در یک صد گرم گوشت بدون چربی تقریبا ۱۸ گرم، در صد گرم شیرگاو ۳/۵ گرم، یک عدد تخم مرغ ۶ گرم، صدگرم برنج خشک ۹ گرم و در یک صد گرم حبوبات مختلف نزدیک۲۸ گرم است.

وی  مصرف مواد پروتئینی را برای رشد سلول ها و سوخت وساز سلولی ( متابولیسم) موثر دانست و خاطر نشان کرد: مغزهای پسته، گردو، فندوق، بادام زمینی، کنجد و سویا که مقدار پروتئین آن ها نسبتا زیاد بوده که دارای ارزش بالای غذایی و مرغوب، است.
گفتگو از حدیث جمشیدی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار