مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه از آغاز ثبت‌نام مسابقات ملی مهارت خبر داد و گفت: آخرین مهلت ثبت نام در این مسابقات ۲۳ تیر ۹۶ است.
کد خبر: ۴۰۲۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸ 04 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از مهر داوود ناصری امید ، از آغاز ثبت نام برای حضور در هجدهمین مسابقات ملی مهارت خبرداد و گفت: آخرین مهلت قانونی برای ثبت نام در این مسابقات ۲۳ تیر ماه ۹۶ است.

وی افزود:  علاقمندان به شرکت در هجدهمین مسابقات ملی مهارت می توانند تا ۲۳ تیر ماه امسال نسبت به ثبت نام خود به صورت الکترونیکی و از طریق سایت دفتر مسابقات ملی مهارت به آدرس http://www.skill.irantvto.ir/ اقدام کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: پس از ثبت نام مدارک لازم را برای تأیید به یکی از  مراکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان خود تحویل  دهند.

وی در خصوص شرایط سنی حضور در این مسابقات گفت: این شرایط برای داوطلبان رشته های ساخت و تولید تیمی و مکاترونیک، متولدین۱۱ دی ماه ۷۲ به بعد و برای سایر رشته ها متولدین ۱۱ دی ۷۵ به بعد است.

ناصری امید گفت: جوانان ماهر شامل کارآموزان وآموزش دیدگان مراکز آموزش فنی وحرفه ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته های کار و دانش، فنی و حرفه ای و نظری، دانشجویان آموزشکده های فنی و حرفه ای و آموزش عالی و همچنین کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می توانند با رعایت شرایط سنی ذکر شده در این دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مهارت (WSI )، متولی برگزاری مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه افزود: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ملی مهارت تا تاریخ ۲۳ تیر ماه ۹۶ در شهرستان ها و مرحله استانی نیز در تاریخ ۵ و۶ مرداد ماه و مرحله کشوری نیز در نیمه دوم آذرماه برگزار می شود.

وی تصریح کرد: در مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت، پس از ارزشیابی لازم که توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای هر استان صورت می گیرد نفرات برتر در هر شهر انتخاب و به مرحله استانی معرفی می‌شوند که در مرحله استانی نیز با برگزاری آزمون عملی (حداکثر ۲ روز) نسبت به انتخاب نفرات برتر و معرفی به مرحله کشوری اقدام خواهد شد.

ناصری امید گفت: هجدهمین مسابقات ملی مهارت در ۳۶ رشته از جمله آکواترونیک (فناوری آب)، الکترونیک، آجرچینی،   تاسیسات الکتریکی،   تبرید و تهویه، تراش CNC، رباتیک (تیمی ۲ نفره)، طراحی و توسعه وب،   طراحی مهندسی مکانیک، فناوری اطلاعات(راه کارهای نرم افزاری برای تجارت) و فناوری اطلاعات (مدیریت سیستم های تحت شبکه) برگزار می شود.

وی، فناوری طراحی گرافیک، فرز CNC، خیاطی (فناوری مد)، کاشی کاری دیوار و کف، کابینت سازی (چوبی)، لوله کشی و گرمایشی، مکاترونیک (تیمی ۲ نفره)، فناوری خودرو و  نقاشی خودرو را از دیگر رشته های این مسابقات برشمرد.

ناصری امید افزود: اتصالات چوبی،   آشپزی،   قنادی (شیرینی پزی)، طراحی فضای سبز(تیمی ۲ نفره)، جوشکاری، جواهرسازی، ساخت وتولید (تیمی۳ نفره)، کنترل صنعتی، صافکاری خودرو، کار بر روی صفحات فلزی و گل آرایی، معماری سنگی، نجاری، گچکاری، شبکه های کابلی و تعمیر و نگهداری و سایل نقلیه سنگین از دیگر رشته های در نر گرفته شده برای این مسابقات است.

وی، ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم وجلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع وصنوف 

برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، شناسایی ومعرفی افراد ماهر ونخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی و فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم بین جوانان را از جمله اهداف برگزاری مسابقات ملی مهارت برشمرد.

مدیرکل آموزش فن و حرفه ای استان کرمانشاه از اعزام برگزیدگان نهایی هجدهمین و نوزدهمین مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده سازی و گزینش نهایی، به  چهل و پنجمین مسابقات جهانی مهارت - که در سال 2019در کش روسیه برگزار می شود خبر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار