کد خبر: ۴۰۵۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۸ 11 April 2017
خانه کعبه قدمگاه بانویی شد، تا در مامن عشق یگانه مرد عدالت عالم  را به دنیا آورد و و رجب این ماه خدا که به نیمه می رسد روز سیزدهمش مزین می شود به قدوم نورانی شیر خدا
در  سیزدهم رجب مبارک روزی است که در جوار کعبه کسی  زاده می شود  و اولین کسی می شود که پیامبر خدا را در تبلیغ یاریگر می شود،
 وقتی سبزده ساله می شود در حضور چهل تن از بزرگان قریش دعوت  پیامبرش را برای تبلیغ دین سه بار لبیک می گوید تا بازوی دین شود و آن چنان روحش بزرگ می شود  که شیرخدا می نامندش.
 علی آن شیر خدا که کودکان یتیم را بردوش می نهد و آن چنان بزرگ می شود که درسجده برنماز عشق  هم بنده نوازی می کند، وانگشترش را نیازمند ی می بخشد تا ناامید از درگاه عشق بیرون نرود ، تا آنجا که  در شانش آیه ای نازل می شود و خدا گواهی می دهد که برای رهبری و پیشوای دین علی نمونه ندارد ، و آیه ولایت نام می گیرد که خدا گواهی می دهد که جز علی کس را شایسته ولایت نیست و به حق که علی شایسته تکریم خداست.
  یگانه مرد عدالت می شود، که تاریخ تا کنون نظیر حکومتش را به خود ندیده است و آنچنان بزرگ است که خود به حق بیت المال را حسابگر است و مالک را در حکومت داری مصر  تاکید می کند به تکریم انسانیت و مردم داری تا آنجا که این بزرگ مرد تاریخ شبانه کیسه غذا بردر منزل فقیران می برد و آنان را یاریگر است، در دهان  کودکان یتم خرما می نهد.
 علی  در کارزار دفاع از دین جانانه می جنگند تا اساس دین محمکتر شود و آنگاه که با شمشیرش چهره ی  کفر را در هم می درد و آنجا که پهلوان  نامدار از دست زدن به در خیبر عاجز می شوند، او خیبر گشا می شود. 
 او آنچنان روحش بزرگ و بزرگ می شود که به فرزندش وصیت می کند تا از قاتلش بگذرد و به حق تاریخ تا کنون نظیر چنین انسان بزرگ و حتی حکومتش را به خود ندیده است و او یگانه مرد عادل عالم هست که تاریخ به آن گواهی می دهد. 
روز ولاتش را روز « پدر »نامیده اند، تافرصتی شود که قدر بدانیم پدرانی را که در گذر از رنج ها،  برای بالندگی و به کمال رساندن خانواده یشان، روزگار موی سپید داده است و بر چهره یشان گرد پیری نشسته است.
 پدر قهرمان زندگی فرزندی هست،  که برای قد کشیدن او سرما را ، گرما را به جان خریده است تا به او را  کمال برساند، آن هم به غیمت از دست دادن جوانی خودش و پدر فداکارترین فرشته ایست که خداوند به فرزند هدیه می دهد تا پشتش به کوه استوار گرم باشد.
 فقط یک روز را برای گرامی داشت پدران خویش اختصاص ندهیم، و  لحظه به لحظه حتی با یک لبخند دلش را شاد کنیم، وقتی او دلش شکسته باشد هدیه گرانبها را به چه کار است، پدر  حتی به یک لبخند و یگ نگاه مهربانانه راضی است.
 پدر برای دخترش تکیه گاه و برای پسرش دوست بی نظیری است که  پدر بهترین ها را برای فرزندش می خواهد او دوست فرزندانش   است، پدر دوستی ایست که نه ریا می کند در دوستی ، نه به خاطر موقعیتش ممتاز فرزندش را به دوستی می گیرد، پدر یک دوست واقعی است که نمونه ندارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار