مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان کرمانشاه گفت: میانگین بارش‌ها در استان طی سال زراعی جاری 385 میلیمتر است که در مقایسه با مشابه سال پیش از آن با بارش 675 میلیمتر کاهش 43 درصدی بارش‌ها را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۴۰۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵ 16 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از فارس،کیاست امیریان با اشاره به بارش‌ خوب باران در استان، اظهار داشت: سدها و رودخانه‌ها به مدد بارش بهاری پرآب و سرریز شده است.

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای استان کرمانشاه به ذخیره 86 درصدی آب در سدهای این استان اشاره و بیان کرد‌: توزیع زمانی و مکانی بارش‌ها بسیار مناسب بود به طوری که از 830 میلیون مترمکعب ظرفیت‌ سدهای استان، نزدیک به 715 میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است.

وی با اشاره به ثبت نزدیک به 87 میلیمتر بارندگی از ابتدای سال‌جاری تا‌کنون، خاطرنشان کرد: براساس آمار طی 24 ساعت گذشته شهرستان جوانرود با بارش 28 میلیمتر رکورد‌دار بارش‌ها در استان بوده است.

این مسؤول گفت: میانگین بارش‌ها در استان طی سال زراعی جاری 385 میلیمتر است که در مقایسه با مشابه سال پیش از آن با بارش 675 میلیمتر کاهش 43 درصدی بارش‌ها را نشان می‌دهد.

امیریان به بارش‌های رگباری با رعدوبرق و باد شدید،آبگرفتگی معابر وسیلابی‌شدن رودخانه‌ها در استان اشاره کرد و افزود: احتمال طغیان و افزایش ارتفاع آب رودخانه‌ها وجود دارد، لذا از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنید.

این مسؤول در بخش دیگر از سخنانش به سالم بودن بدنه سد داریان در شهرستان پاوه اشاره و تصریح کرد: سد داریان هم‌اکنون پر از آب است و هیچگونه شکاف و یا ترکی در بدنه سد داریان وجود ندارد.

گفتنی است، ساعت 22 شب دوشنبه، 21 فروردین‌ماه به علت شکستگی لوله تخلیه آب شیر پروانه‌ای نیروگاه سد داریان شهرستان پاوه، مقادیری از آب وارد طبقه تحتانی نیروگاه  این سد شد به گونه‌ای که حجم آب ورودی بیش از ظرفیت پمپ‌های تخلیه کننده نشتی نیروگاه بود و این موضوع موجب آبگرفتگی در این بخش از نیروگاه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار