مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه گفت: 23 پاساژ و مرکز تجاری ناایمن و در معرض خطر را شناسایی کرده ایم که فقط دو مورد آنها امکان مقاوم سازی را دارد و مابقی باید تخریب و نوسازی شوند.
کد خبر: ۴۰۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 17 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایسنا،علیرضا وزیری با بیان اینکه بعد از حادثه پلاسکو شناسایی مراکز تجاری ناایمن کرمانشاه آغاز شد، اظهار کرد: بعد از حادثه آتش‌سوزی 
بازار زرگرهای کرمانشاه موضوع را با جدیت بیشتری پیگیری کردیم.

وی ادامه داد: با بررسی که کارشناسان انجام دادند 23 پاساژ و مرکز تجاری درمعرض خطر در کرمانشاه شناسایی شد.

به گفته این مسئول، از این 23 مرکز تجاری 15 مرکز با خطر نسبی خیلی زیاد، شش مرکز در خطر نسبی زیاد و دو مرکز در خطر نسبی متوسط هستند.

مدیرعامل بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه با بیان اینکه فقط دو مرکزی که خطر نسبی متوسط دارند می‌توانند مقاوم‌سازی شوند، یادآوری کرد: سایر مراکز قطعا نیازمند تخریب و نوسازی هستند.

وزیری تاکید کرد: از این تعداد سه مرکز مالک دولتی دارد که هر سه مرکز غیرقابل مقاوم سازی هستند و باید نوسازی شوند.

وی از اخطار جدی به مالکان این مراکز خبر داد و افزود: شهرداری هم اعلام کرده که حاضر است در ساخت و ساز و سایر موارد تخفیفات و بسته حمایتی برای نوسازی مراکز تجاری در معرض خطر در نظر بگیرد.

مدیرعامل بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه با بیان اینکه تاکنونی بازخوردی از سوی صاحبان این مراکز برای اعلام همکاری نداشته ایم، عنوان کرد: سازمان بهسازی و نوسازی بافت فرسوده به دلیل خطری که این مراکز را تهدید می‌کند، حتی بیش از وظایف خود پای کار بوده است.

وی اظهار کرد: در نقاط دیگر شهر که خارج از محدوده بافت فرسوده است نیز شهرداری‌های مناطق در حال شناسایی مراکز تجاری در معرض خطر هستند.

وزیری خاطرنشان کرد: کار دیگری که بعد از آتش‌سوزی بازار زرگرها با جدیت پیگیری شد مکاتبه با میراث فرهنگی بود که بازار قدیمی کرمانشاه صرفا به جاذبه گردشگری تبدیل شود و دیگر بعد تجاری نداشته باشد، تا خطر کمتری این محدوده را تهدید کند.

وی گفت: ما اعلام آمادگی کردیم از ظرفیت مراکز تجاری در دست احداث در خیابان مدرس برای اسکان کسبه بازار قدیمی استفاده شود، برای مثال مجتمع تجاری "خورشید" که حداکثر تا شش ماه دیگر به بهره‌برداری می‌رسد در اختیار زرگرها و طلافروشان قرار گیرد.

به گفته این مسئول حتی مکاتبه با رئیس اتحادیه نیز انجام شده، اما هنوز بازخوردی نداشته است.

مدیرعامل بهسازی و نوسازی بافت فرسوده کرمانشاه معتقد است، ناایمن بودن مراکز تجاری و بازارهای کرمانشاه مربوط به امروز و دیروز نیست و قدمت زیاد دارد و مرتفع کردن آن نیز زمان بر و نیازمند همکاری سایر بخش‌ها و خصوصا مالکان مراکز تجاری شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار