مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب(جمنا) در استان کرمانشاه با اشاره به چینش مختلف کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: به احتمال زیاد انتخابات به دور دوم کشیده می‌شود.
کد خبر: ۴۱۲۴۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰ 23 April 2017
به گزارش خبرگزاری تلبناک به نقل از ایسنا،بهروز همتی ، با بیان اینکه جبهه مردمی نیروهای انقلاب (جمنا) با هدف همگرایی بین نیروهای انقلابی شکل گرفته است، گفت: جمنا به دنبال تحقق وعده‌های انقلاب است و همواره از میان نیروهای انقلابی و معتقد به مبانی انقلاب و نظرات امام (ره) بدنبال گزینه بوده است.


همتی با اشاره به تایید صلاحیت دو تن از گزینه های جمنا برای انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: آنچه دلخواه جمنا است این است که در نهایت به یک گزینه واحد در روزهای آخر برسیم و اگر وسوسه افراد خناس بگذارد و همه به عهد خود پایبند باشند در نهایت یک گزینه در انتخابات باقی خواهد ماند.

مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب در استان کرمانشاه با بیان اینکه خیلی ها به دنبال دوقطبی کردن انتخابات این دوره ریاست جمهوری هستند، گفت: در این بین برخی تلاش دارند دوقطبی اصلاح طلبی و اصولگرا ایجاد کنند و برخی به دنبال دوقطبی انقلابی و غیر انقلابی هستند و در این بین دولتمردان بر ایجاد دو قطبی جنگ و صلح تاکید دارند که به نتیجه نخواهند رسید.

همتی دومرحله ای شدن انتخابات را در این دوره بسیار محتمل دانست و اظهار کرد: با شرایط ایجاد شده به احتمال زیاد انتخابات به دور دوم کشیده و رییس جمهور در مرحله دوم انتخابات مشخص می‌شود.
"روحانی" با کارنامه‌اش شانس زیادی نخواهد داشت
مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب در استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت در بسیاری زمینه‌ها ناکارآمد بوده، افزود: ادامه وضع موجود می‌تواند جامعه را با مخاطرات بسیاری مواجه کند.

وی افزود: کارنامه دولت ظرف چهار سال گذشته "اظهر من الشمس" است و نیازی به تشریح ندارد و همه مردم به خوبی می‌دانند و با تمام وجود لمس کرده‌اند که وضع اقتصادی طی این چهار سال بدتر شده است.

وی تصریح کرد: منکر وجود مشکلات اقتصادی در گذشته نمی‌شویم، اما این شرایط طی چهار سال گذشته از بد به بدتر رسیده است.

همتی افزایش رکود و افزایش بیکاری در جامعه را ناشی از سیاست‌های دولت طی چهار سال گذشته دانست و اظهار کرد: متاسفانه طی این چهارسال هیچ یک از وعده‌های آقای روحانی
محقق نشد.

این فعال سیاسی به وعده 100 روزه آقای روحانی در زمان تبلیغات انتخابات سال 1392 اشاره کرد و افزود: ایشان در تبلیغات خود از برنامه‌های اقتصادی یک ماهه و 100 روزه حرف زدند که اوضاع اقتصادی مردم را طی این مدت بهبود می‌بخشند. آقای روحانی در تبلیغات خود به صراحت تاکید کردند که چنان رونق اقتصادی و رفاهی در جامعه ایجاد می‍ کنند که به جای اینکه مردم سمت دولت دست دراز کنند، دولت سمت مردم دست دراز کند، اما آیا ذره‌ای از این وعده‌ها محقق شده است.

همتی تصریح کرد: دولت بسیار بر بحث کاهش تورم مانور می‌دهد و آمارهایی اعلام می‌کند که نشان از تک رقمی کردن تورم دارد، اما در بحث تورم این مسئله مطرح است که اگر تورم تک رقمی است، چرا آثار آن در جامعه دیده نمی‌شود.

وی افزود: تورم تک رقمی است، چون رکود سنگینی بر جامعه حاکم است و در اینصورت کاهش تورم حُسنی محسوب نمی‌شود، زیرا رکود اجازه حرکت نمی‌دهد که تورم واقعی خود را نشان دهد."جیب" مردم تعیین کننده وضع اقتصادی است، نه آمار

این مسئول اظهار کرد: در زمان تبلیغات آقای روحانی به آمار دادن‌های آقای احمدی نژاد خُرده می‌گرفتند و می‌گفتند جیب مردم تعیین کننده وضع اقتصادی است نه آمارها و حال چه شده که 

آقای روحانی همان رویه را در پیش گرفته‌اند و باید به ایشان گفت که تورم تک رقمی و رشد اقتصادی را باید از جیب مردم پرسید.

وی با اشاره به صحبت‌های رییس جمهور مبنی بر عبور از رکود، گفت: من نمی دانم چه زمانی از رکود عبور کردیم که هیچ کس خبر ندارد و اگر عبور کردیم این رکود سنگین که بر بازار کشور سایه انداخته چیست. البته به نظر می رسد  بعد از این رکود سنگین در سال جاری با یک تورم افسارگسیخته مواجه شویم.

همتی به آمار رشد اقتصادی بالای کشور اشاره کرد و افزود: در حالی رشد اقتصادی کشور یازده درصد اعلام می‌شود که حتی کشورهای بزرگ اقتصادی جهان از جمله چین و آلمان هم این میزان رشد را نداشته‌اند.

وی افزود: زمانی که این میزان رشد اقتصادی داریم قطعا نباید بیکاری یک معضل باشد و یا حداقل باید آمارش کاهش یابد و تولید و اشتغال و صادرات رونق بگیرد، پس زمانی که رشد اقتصادی از افزایش تولید و اشتغال به دست نیامده باید دنبال علت دیگری برای این میزان رشد بگردیم.

وی تصریح کرد: در دولت‌های گذشته صادرات "میعانات گازی" جزو صادارت نفتی محسوب می‌شد، اما در این دولت به علت افزایش بی‌سابقه واردات و پیشی گرفتن واردات بر صادارت، "میعانات گازی" را که بخش عمده‌ای از صادرات کشور را تشکیل می‌دهد از لیست صادرات نفتی خارج کرده و به لیست صادرات غیرنفتی اضافه می‌کنند و در چنین شرایطی است که میزان صادرات از واردات پیشی گرفته و رشد اقتصادی را رقم می‌زند، درصورتی که این رشد اقتصادی صادقانه نیست و با دستکاری شاخص‌های آماری به دست آمده است.

همتی به وعده دیگر روحانی در زمان انعقاد برجام اشاره کرد و افزود: در این زمان آقای روحانی با تاکید بسیاری گفتند که پای هیچ قرارداری را امضا نمی‌کنند مگر در همان زمان اجرای آن بلافاصله همه تحریم‌ها در همه زمینه‌ها برداشته شود. با اجرای برجام نه تنها تحریم‌ها پا برجا ماند بلکه تحریم‌های بیشتری هم به کشور اعمال کردند و وعده دیگر آقای روحانی که قرار بود هم چرخ هسته‌ای بچرخد و هم چرخ اقتصاد و صنعت با هم بچرخد روی زمین ماند و نه تنها چرخ هسته‌ای از کار افتاد، چرخ صنعت نیز به گردش در نیامد.

همتی افزود: ایران در حال حاضر حتی از پس گرفتن پول‌های فروش نفت خود عاجز است، زیرا هنوز نقل و انتقال و مبادله پولی میان ایران و برخی کشورها برقرار نیست و برای همین مجبور هستیم به جای پول هایمان از چین، "سنگ  پا" و از هند "برنج" وارد کنیم.

وی تصریح کرد: این عاقبت تفکری است که به کدخدا دلبسته و امید دارد و به خدا پشت می‌کند و قطعا خدا هم این امید واهی را قطع می‌کند.

همتی با اشاره به ناکارآمدی برجام در بحث‌های اقتصادی که دغدغه اصلی مردم است، گفت: با ناکارآمدی برجام در رفع تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی، دولتمردان در حال حاضر تلاش می‌کنند دستاورد برجام را برداشته شدن سایه جنگ عنوان کنند که این امر کذب محض است و بر اساس اسناد منتشره آمریکا به هیچ وجه خیال حمله به ایران را نداشته است.

همتی افزود: آمریکا نهایت تلاش خود را بر بحث اقتصاد متمرکز کرده که آن هم با اقتصاد مقاومتی و اتکا به درون باید با آن مقابله کرد.

مسئول جبهه مردمی نیروهای انقلاب در استان کرمانشاه تصریح کرد: به هر حال کارنامه دولت طی چهارسال گذشته و کاهش محبوبیت دولت در حدود 40 درصد موجب شده که آقای روحانی شانس زیادی برای دور بعد نداشته باشد، زیرا دور گذشته انتخابات نیز با رای لب مرزی توانست رییس جمهور شود.در انتخابات "شورای شهر" کرمانشاه لیست نخواهیم داشت

همتی در ادامه گریزی به انتخابات شورای شهر نیز داشت و اظهار کرد: "جمنا" در این  انتخابات لیستی نخواهد داد.

وی افزود: جنس انتخابات شورای شهر با انتخابات مجلس و ریاست جمهوری متفاوت است و شورا نهادی شهری است و گرایش های سیاسی و تفکرات سیاسی در آن زیاد کاربرد ندارد.

این مسئول تصریح کرد: شورای شهر یک نهاد فرهنگی، اجتماعی و عمرانی است و نباید سیاسی شود. ممکن است افراد با گرایش‌های سیاسی مختلف در آن وارد شوند، اما سیاست در آنجا کاربردی ندارد و بنابراین نباید به این نهاد و انتخابات آن نگاه سیاسی و حزبی داشت، زیرا در آن صورت آسیب آن متوجه مردم و شهر خواهد بود و لذا در کرمانشاه لیستی در این زمینه نخواهیم داشت.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار