معاون سياسي و امنيتي استانداري گفت: دوران دفاع مقدس مهمترين رويداد انقلاب اسلامي است
کد خبر: ۴۱۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵ 24 April 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از  روابط عمومي و امور بين الملل استانداري؛ يوسف شاه حسيني امروز در شوراي هماهنگي نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان كه با حضور اعضا در محل سالن جلسات استانداري برگزار شد با تبريك فرارسيدن عيد مبعث پيامبر گرامي اسلام(ص) و گراميداشت سالروزآزاد سازي بازي دراز،افزود:آزاد سازي بازي دراز را به عنوان يك رويداد بسيار مهم و خجسته در تاريخ كشور ارج مي نهيم و ضروري است كه با تهيه كليپ هايي نسبت به نشر ارزش هاي دفاع مقدس با هدف شناسايي هر چه بيشتر مقاومت و ايثار رزمندگان اقدام شود.

وي يادآوري و تذكر دوران دفاع مقدس كه همراه با ايثار، شهادت، معنويت و ازخودگذشتي بود را بسيار مهم عنوان كرد و اظهار داشت: بيان اين ارزش ها بسيار مهم است زيرا در حال حاضر كمتر با آن مواجه هستيم.

وي بيان داشت: اگر مهمترين رويداد تاريخ ايران را وقوع انقلاب اسلامي بدانيم بدون شك دفاع مقدس و ايستادگي جانانه رزمندگان در طول 8 سال جنگ تحميلي مهمترين رويداد انقلاب اسلامي است كه اين برهه فضاي جديد و نويني را كشور گستراند و در معرض ديد بسياري از مردم حتي فراتر از مرز قرار داد.

معاون سياسي و امنيتي استانداري تصريح كرد: ايستادگي رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس تلفيقي از تلاش، كوشش، سازندگي، معنويت، ايثار و شهادت براي پاسداري از مرزهاي ميهن اسلامي در برابر متجاوزان بود كه اين نوع ايثار هم داراي اخر دنيوي و اخروي است لذا دفاع مقدس مهمترين رويداد در انقلاب اسلامي است كه بايد زاويه ها و ابعاد متخلف آن تبيين و تشريح شود كه تاكنون تنها بخش كوچكي از اين ابعاد منتشر شده است.

وي بيان داشت: در دفاع مقدس مقاومت و ايثاري كه صورت گرفت يك ثروت عظيم براي نسل هاي آينده تلقي مي شود كه يكي از جلوه هاي درخشان و تابناك دفاع مقدس، آزادسازي خرمشهر با عمليات بيت المقدس است.

شاه حسيني، يادآوري عظمت و اقتدار ايران اسلامي در آزادسازي خرمشهر را نگاه هوشمندانه به آينده عنوان كرد و گفت: آزادسازي خرمشهر يك رويداد بزرگ در طول 8 سال جنگ تحميلي است كه يادآوري آن نگاه هوشمندانه همراه با عزت و عظمت است.

وي با اشاره به فرمايش امام خميني(ره) مبني بر اينكه "خدا خرمشهر را آزاد كرد"، گفت: اين رويداد بزرگ كه تلفيقي از تلاش، ايستادگي، ايثار، شهادت طلبي، پيشرفت و سازندگي بود كليدواژه بسيار پر معنا و مهمي دارد كه "خدا خرمشهر را آزاد كرد" كه اين مهم فراتر از معادلات و قدرت نظامي مي گنجد و يك قدرت معنوي كمك كرد تا چنين خلقت ماندگاري براي ملت ايران ثبت شود.

معاون سياسي و امنيتي استانداري برنامه ريزي براي بزرگداشت حماسه ها و ايثارگري هاي صورت گرفته از سوي رزمندگان را در راستاي سرمايه گذاري براي نشر ارزش هاي دفاع 
مقدس عنوان كرد و گفت: شهيدان و ايثارگران كه عظمت و اقتدار را براي ايران اسلامي به ارمغان آوردند نيازي به تكريم و تجليل ندارند بلكه اين ما هستيم كه اين اندوخته ها و سرمايه ها را براي ادامه زندگي خود به عنوان  الگو برتر قرار دهيم و خيلي بدسليقگي است كه اين سرمايه ها ناديده گرفته شوند.

وي تصريح كرد: بسياري از كشورها هستند كه به دنبال يافتن پيشه و تاريخي براي بيان اقدامات خود جهت دفاع از كشورشان هستند لذا ما اين عظمتي كه در دفاع مقدس داريم بايد با تمام وجود از آن پاسداري كنيم و مهمتر اينكه آن را نشر و ترويج دهيم.

شاه حسيني ادامه داد: برگزاري مراسمات مربوط به بزرگداشت حماسه آزادسازي خرمشهر و پرداختن به ابعاد مختلف اين رويداد بسيار مهم يك نوع سرمايه گذاري اثربخش است كه بايد تلاش شود اين گونه رويدادها شادي بخش و غرور برانگيز باشند تا حس شيريني فداكاري و ايثار رزمندگان در اذهان بافي بماند.

وي، وقايع و رويداداهاي مهم شكل گرفته در دفاع مقدس را متعلق به كشور و همه ملت ايران عنوان كرد و گفت: اين گونه رويدادها به هيچ فرد و گروه و جناحي تعلق ندارد و بهره برداري سياسي از آن ظلم به كشور است زيرا اين رويداد متعلق به كشور و مردم ايران است.لذا نبايد اجازه دهيم كه كسي نگاه كاسب كارانه به اين رخداد با عظمت داشته باشد زيرا قابل قياس با هيچ پديده مادي نيست.

وي در پايان گفت: اميدواريم همه در راه گسترش آرمان هاي والاي انقلاب اسلامي جديت و تلاش بيشتري داشته باشيم و ما در استانداري از هر گونه اقدام و عملي كه منجر به ترويج بيش از پيش ارزش هاي والاي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس گردد، حمايت مي كنيم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار